babsan22

Alla inlägg under mars 2011

Av Barbro Åberg - 11 mars 2011 18:26

Idag köpte jag röda vindruvor från grönsakshandlaren som jag skulle ha som fredags"mys" för kunderna på salladstallrikarna man jag tror att jag har ätit upp de flesta själv.    Så himla goda!!! Nackdelen är att man blir så gasig i magen. Synd om dom i min närhet idag! hehe

Hade asmycke att göra över lunchen idag eller så kändes det bara så för att jag känt mej lite slö, slapp och likgiltig idag. Nu är jag iallafall hemma och håller på med maten. Kokt potatis, stekt panerad abborrfilé och kall sås på majonnäs, senap och dill (mammas specialare, supergoooood!). Ska bli riktigt gott med riktigt fisk.

Nä nu ska jag börja steka för potatisen är strax färdig. Kanske hör av mej senare för att tala om hur gott det var!!    

Av Barbro Åberg - 10 mars 2011 15:29

Snöblandat regn, vilket mörker!!! Skitväder! Vart tog solen vägen?? Förhoppningsvis går det fortare med att snön smälter nu när det kommer regn men troligtvis så blir det såphalt av all väta. Fördelen är att det kommer gå fort att ta sej till jobbet imorgon.. 

Idag när jag kom hem så plocka jag ur diskmaskinen och sen i diskmaskinen så nu är den igång och arbetar. Sen rörde jag ihop en pannkakssmet så den får stå på bänken och svälla lite innan det är dax att sätta igång. Kör både pankisar och plättar samtidigt så det går undan lite, annars blir man ju aldrig färdig om man bara ska stå med en lagg. Undrar om man ska äta pankisar när man är GP-opad??! Det lär jag väl märka om det va en bra idé eller inte!!

  Skönt att det är fredag imorgon. Har känt mej skittrött hela veckan, fattar inte va som är fel. Min kropp kanske försöker tala om att jag ska gå och lägga mej tidigare om kvällarna! Alla "ska bara" gör att det drar ut så dant på tiden jämt.

  Idag är det föräldramöte med Emmas klass oxå. Lärarna skickade hem brev med eleverna som dom skulle ge sina föräldrar om att det är möte idag. Undrar hur många föräldrar av rötäggsungarna som fått nån lapp..?! Det blir väl vi vanliga 5-6 som kommer gissar jag. Dom som skulle behöva lyser alltid med sin frånvaro.

Av Barbro Åberg - 9 mars 2011 17:25

Så börjar vi om då..

Hade skrivit nästan klart så stängde min dator av sej. Jätteskoj!!

Igår var det semmeldagen och folk va som galna som vanligt.

Vi sålde strax över 4800 st så det va lite att göra hela dagen. Det va ganska mycket att göra idag oxå. Verkade som att många struntade i semmeldan igår och kom idag istället.

  Börjar bli i stort behov av massage känner jag. Skulle gått igår men Sabina ringde och sa hon va jättesjuk, tyvärr!! Hoppas hon snart tillfrisknar så hon kan ta hand om mej.

  Idag ringde sjuksköterskan från StGöran oxå och sa att jag har grönt ljus för att börja köra kumite på karaten men att jag kunde ta det lite lugnt. Japp!! Fast jag måste erkänna att jag börjar ledsna på karate. Ska nog bara köra till graderingen i sommar och sen göra uppehåll. Vill köra zumba för det verkar va skitkul men jobbigt eller nån annan typ av gympa. Inte karate!! Får se vad som finns i höst och om jag kan lura med mej nån att gå med.  hehe

Tjillevipp

Av Barbro Åberg - 8 mars 2011 21:00

Idag har det varit hysteriskt med semlor för hela slanten. Det blev en del lunch oxå förvisso så jag oxå fick lite att göra men förutom den lilla timmen jag hade häcken full så var det semlor för resten. Helt otroligt. Får se imorgon hur många vi sålde. Vi har vadslagning på jobbet, fick skriva namn och antal på en lapp samt lägga 20 kr och den som kommer närmst eller slår huvet på spiken får hela potten. Jag gissade på 6600 st. Förra året sålde vi 5800 tror jag det va och då va det lite dåligt så jag borde ligga bra till. Vi får se!! Vore inte dumt med lite tillskott i kassan. Men som vanligt så vinner jag väl inget.

Nä nu ska jag göra mej iordning för att komma i säng, jättetrött efter min hektiska dag. Ska kolla lite på fejjan och sen i säng.

Natti natti!!

Av Barbro Åberg - 7 mars 2011 15:51

Idag var min måndag lite bättre än vanligt fast vi hade asmycket att göra på jobbet. Vi kunde gladeligen varit en till över lunchen för vi hamnade efter ganska fort.

  Annars så känns det att våren är på väg. Det liksom börjar spritta lite i kroppen när livsandarna vaknar ur sin vinterslummer.     

  Glömde ju gratta Millan på hennes namnsdag oxå när vi pratade idag. Nåja tror hon överlever ändå. Annars får hon läsa här att jag säjer Grattis Millan på din namnsdag!!    Får fira i helgen!!  haha!!

  Skulle behöva åka och hälsa på mamma och pappa oxå å ta hand om dom lite. Får se om det blir till helgen för nästa helg kan jag inte för Andreas fyller 9 på lördagen (19e) och då är det släktkalas på lördan och bowlingkalas på söndan så det är fullt upp.

  Vägde mej ju igår och det går åt rätt håll. Har lyckats göra mej av med 15 kilo hittills och hoppas att det ska lyckas med kanske 15 till innan sommaren. Skulle ju inte göra nåt!!  ;)

Av Barbro Åberg - 6 mars 2011 12:17

Nu har jag fixat en gästbok så släng mycket hemskt gärna in en stänkare eller två om ni har vägarna förbi min lilla bloggsida!

Alla bidrag mottages med tacksamhet.

Av Barbro Åberg - 6 mars 2011 11:44

..Och solen skiner fortfarande. Helt underbart. Livsandarna bara växer i kroppen!!

  Igår var jag upp till Mia för lite tjejmys. Satt och prata lite (eller mycke) skit, käka lite snacks, drack lite vin (lonkero för min del) och bara var tillsammans. Trevligt.

  Idag ska jag och Emma på bio, har redan reserverat plater så nu är det ingenting som kan komma emellan. Måste hämta biljetterna senast kvart i 2 och filmen börjar halv 3. Ska bli trevligt, bara hon och jag. Ska se om jag kan sno Mats julklapp från jobbet, dom får alltid 2 biobiljetter i julklapp (snålJM). Så nu blir det HarryPotter i 2,5 timme. I like!! Åka om en timme så har vi bra tidsram och slipper stressa.

           Harry Potter och dödsrelikerna del 1   Ska bli mycke spännande!

Av Barbro Åberg - 5 mars 2011 14:54

Det blev ingen bio idag, får ta det imorgon. bjuden på tjejkväll ikväll hos Mia.

   Nu har jag fått hjälp med att ladda upp bilder så jag var tvungen att prova. Min dotter Emma med grannens lille "lillebror". Dom har inte kommit på vad han ska heta än. Hans storebror tycker han ska heta Blixten McQueen. Vi andra är inte lika imponerade av det namnet..!

        Så nu har jag äntligen lyckats hitta lite bilder på vårat resmål i september. Pine Bay Holiday Resort, ett 4 stjärnigt hotell. Ska bli jätteskönt att bara få komma bort lite och njuta i solen med familjen. Det är en all-inclusive resa, till och med turkisk bastu på hotellet.

 

Om mej


Gjorde en gastric bypass operation den 11/1-11 och har berättat lite om vägen till ett lite smalare liv.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Bloggar jag följer

ankanplankan.wordpress.com

hea71.bloggplatsen.se

bypassoperation.blogg.se

imsavimsas.blogspot.com

mygastricbypassoperation.blogg.se

alladessaliv.blogg.se

lenalindberg.bloggplatsen.se

eela.bloggplatsen.se

besöksräknare

Min gästbok

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

RSS

Besöksstatistik

viktgradering


Ovido - Quiz & Flashcards