babsan22

Alla inlägg den 28 mars 2011

Av Barbro Åberg - 28 mars 2011 16:41

Har varit lite stressigt på jobbet idag med. Lyckades hamna i disken till slut, ganska skönt det oxå. Ibland!

Fort hem efter jobbet och direkt till tvättstugan. Jag slutar 2 och stugan börjar 2 så det blir lite stressigt så att ingen hinner sno den vid halv 3.

  Till middag blev det köttfärsgryta a´la Barbro. Hittade ett recept i en tidning som jag lyckades modifiera lite. Potatis, kålrot, rotselleri, purjo, vitlök (skivad), morot, tomatkross, buljongtärning, köttfärs. Fräste på allt och slängde i en gryta med tomat, vatten och buljong. Fick puttra i en timme. Slängde i trattkantareller oxå som fick puttra med. Väldigt enkelt och smaka väl sådär, familjen tyckte det va gott för båda barnen tog om trots gnäll över alla rotfrukter. Är inne i en anti-mat period, inget är direkt gott. Serverade det hela med creme fraishe.

  Ska snart gå till stugan igen och vika ihop allt. Ska träna idag, kan inte påstå att jag är speciellt motiverad. Har verkligen ledsnat på karate just nu, ska köra fram till graderingen sen får det va ett tag. Kanske inte ens klarar den eftersom jag varit borta så mycke. Den som lever får se!! Tycker att allt är lite mycke just nu. Min lilla vårdepp har slagit till tror jag. Slå huvet i väggen några gånger så kanske det går över, eller så får jag krypa ner i sängen och sova till juni, kanske juli.

Solen skiner iallafall! Nu ska jag till tvättstugan, byebye!!

Om mej


Gjorde en gastric bypass operation den 11/1-11 och har berättat lite om vägen till ett lite smalare liv.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Bloggar jag följer

ankanplankan.wordpress.com

hea71.bloggplatsen.se

bypassoperation.blogg.se

imsavimsas.blogspot.com

mygastricbypassoperation.blogg.se

alladessaliv.blogg.se

lenalindberg.bloggplatsen.se

eela.bloggplatsen.se

besöksräknare

Min gästbok

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

RSS

Besöksstatistik

viktgradering


Ovido - Quiz & Flashcards