babsan22

Alla inlägg under juli 2012

Av Barbro Åberg - 31 juli 2012 14:22

Vet att jag varit lite dålig på att skriva men jag försvann från mobilkartan strax norr om Sundsvall. Rekommenderar inte Telenor om ni ska norrut för det var bara att stänga av telefonen.

  Släktträffen var riktigt trevlig och vi fick lära oss att baka tunnbröd. Det var asroligt. Hade kunnat baka alla bröden själv men var tvungen att dela med dom andra som ville baka oxå.

Det blev mjuka tunnbröd och sen fick vi ta hem av de hårda som Gerd hade bakat i veckan innan.

                     

Gott gotti gott gott! Ljumma mjuka tunnbröd med smält smör. Mmmmmmmmm!


Och så en bild på nästan alla sysslingar:

   

Av Barbro Åberg - 26 juli 2012 20:33

Asjobbigt att lyssna på svärfars skrällande harklingar. Fattar inte att svärmor står ut! Skulle nog ha flyttat för länge sen. Han är som en liten bortskämd unge i trotsåldern dessutom!
Imorgon ska vi upp tidigt för vi ska åka vid 8-tiden. Tar ca 4 timmar till upp till Ramsele.
Vid 2 ska vi träffas för fika allihop.
Får se om det finns nån täckning ute i urskogen eller om det blir tyst hela helgen.
Ha det gött!!

Av Barbro Åberg - 24 juli 2012 20:17

I allafall för en väldigt kort stund. Ska tyvärr iväg igen imorgon först till svärmor och sen på fredag vidare upp till lapphelvetet bland knotten för släktträff. Är sååååååå inspirerad och överlycklig!

Inte ens min släkt!! Kunde lika gärna åka till mamma och bada och plocka svamp! Mycke trevligare.

  Nåja allt för familjefriden, tjohoo!!

Ska ta och hänga tvätten och sen gå ut med soppåsen för jag hittade lite grejer i kylen som inte luktade mums när vi kom hem!! Ojdå!!    

  Återhöres senare!   

Av Barbro Åberg - 23 juli 2012 15:45

Idag har vi varit inne på parken och åkt karuseller av alla slag. Till och med jag har åkt berg och dalbanor av olika slag. Tänker jag ju inte göra om, blundade mej genom båda turerna.
Vädret är mulet och det blåser en hel del. Har förvisso blivit varmare i luften än igår och imorse men fortfarande inget direkt badväder.
Just nu sitter vi i stugan och tar det lite lugnt. Har blivit mycke gående så mina höfter var lite slitna.
Mats kollar var vi ska äta middag. Maten här runt är ju inte direkt nåt att rekommendera!! Blir nog en tripp in till Skara.

Av Barbro Åberg - 21 juli 2012 11:41

Åter igen hemma för en liten stund. Veckan i Finland gick ju hur fort som helst!

Vi flög över förra fredagen, riktigt skönt. Tog 5 timmar från dörr till dörr.

Packade om väskor och for ut till skären på en gång.

Ute vid villan är det riktigt semester. Äter gott, dricker gott, bastar och badar näck, åker båt, lägger nät. Ja helt enkelt tar dan som den kommer.

  Tisdagen for jag med barnen till Tropiclandia (ett vattenland med rutschkanor både ute och inne). Fy h-vete så dyrt. 66 € för oss 3. Barn 0-3 år var gratis men sen kostade det 22 € för varje. Helt sjukt!

Onsadagen hälsade vi på Mommo. Hon var lika pigg som vanligt. Hade tunnat ur något men det får man väl göra vid 94 års ålder tycker jag. Krutgumma!

  Vi var vid 2 olika gånger och spelade minigolf oxå. Kul. Annars så har vi väl inte gjort så jättemycke. Spelat lite biljard, dom har bord i källaren. Rökt strömmingar och de som inte gick att röka rensade vi till flundror som vi åt till middag med nypärer. Gjorde en röra på färskost med örter och creme fraishe som vi hade emellan och sen panerade i mjöl/ströbröd med salt och peppar. Blev skitgott!

  Lotte gjorde lasagne en dag så Mats blev nöjd. Han gillar hennes lasagne skarpt.

Igår när vi kom hem så blev det grillning som vanligt. Hade även tvättstugan så slipper jag tänka på det under helgen.

Idag ska jag åka till skärholmen för att försöka hitta en bikini. Upptäckte på Tropiclandia att jag kanske inte ska ha min bikini om vi ska till Skara sommarland för då lär jag göra en nakenchock vid nån av rutschkanorna. Byxorna var ju jättestora så jag fick dra upp dom hela tiden.

  Ska börja göra mej iordning och sen ringa Millan för hon ville med.

Sen får jag väl hem och packa igen för vi ska till Skara imorgon. Djävla åkande överallt. Mats lilla syn på semester!! Sen hem för att packa om för att åka till Norrland på släktträff. Kuska igen!!

  Kommer behöva semester efter den här semestern helt klart!!

Av Barbro Åberg - 12 juli 2012 21:27

Semestern började i onsdags. Så skönt!!

Var på bio med Millan och tjejerna och såg Snowwhite and the huntsman. Riktigt bra faktiskt!

  När vi kom hem satte vi oss i pergolan och firade att vi hade semester jag och Millan.

Dagen idag började med sovmorgon till hela tjugo över 8. Fattar inte varför jag inte kan sova längre än så?! Hade lite för liten mössa när jag vaknade, hehe!

Fixade frukost till mej och Andreas, Emma sov så hon fick fixa själv.

Började plocka fram sånt vi ska ha med oss till Finland. Vi ska flyga så det gäller att det inte väger för mycke. Mats ringde vid 11 oh var på väg hem så jag gick ner till centrum för att handla så möttes vi där.

Sen var det hem och packade, vattnade blommor och kolla genom kyl Vid 3 stack jag och Mats och klippte oss så vi blev semesterfina.

  Grillade till middag. Gjorde potatisknyten och kyckling.

Gick in vid halv 8 för att duscha av oss och fixa det sista. Klippte Andreas så han blev snygg.

Imorgon blir det upp vid halv 7 så vi hinner äta frukost. Åka vid halv 8 så vi slipper köerna på Essingeleden och sen går flyget vid tjugo över 10. Bara hålla tummarna att väskorna inte väger för mycke!!

Kommer kanske inte blogga så mycke under veckan så ni vet. Hemma igen på fredag.

Hej på en stund!


Av Barbro Åberg - 9 juli 2012 21:43

Hugaligen vilken skittråkig dag idag. Tur att jag slutade kl 2. Så lite att göra. Visst kan man städa men hade ingen som helst lust idag.

  Imorgon slutar jag halv 5, vet inte hur jag ska lyckas få den dan att gå?! Ta med monopol kanske? hehe

  Tvättstugan när jag kom hem som vanligt. Herre djäklar vad mycke tvätt!!

Till middag blev det kycklingsallad som åts ute i pergolan. Solen sken och varmt var det. Gick in vid halv 9.

  Nu ska jag hoppa i säng så jag slipper vara död imorgon.

God natt!!

Av Barbro Åberg - 8 juli 2012 18:34

Nu var det visst väldigt länge sen jag skrev såg jag just.

Veckan har knallat på i maklig takt och det märks att fler och fler har gått på semester.

  I fredags var jag in till stan på bio med skräckfilmsbrudarna. Vi stack in vid 19. Gick och hämtade ut biljetterna och sen satte oss på ett fik i några timmar. Filmen skulle inte börja förrän tjugo i 11. Filmen vi skulle se var The Cabin in the Woods. Vet väl nte riktigt vad jag ska kalla den filmen men skräck? Njä inte direkt skrämmande. Lite splatter och blodstänk men skräck..!? Kanske ska sluta kolla såna filmer för jag börjar bli för luttrad. Tyckte inte The woman in black var speciellt läskig heller!

  Lördagen var det dags för konfirmation igen. Den här gången Micke och Millans dotter Mikkis. Sen blev vi kvar nere hos dom till 11 på kvällen.

  Idag kom mamma och syrran över på fika och grattade mej eftersom jag fyllde år igår. Fick duschkräm, handtvål och lotion i Molton Browns serie: naran ji. Luktar såååååå gott! Älskar den!

  3 arbetsdagar kvar innan semester. Ska bli så skönt. Har nedräkning. I morgon är det tvättstuga för att tvätta upp allt inför Finlandsresan. Mats var och köpte en resväska till, lite mindre men likadan som den vi köpte innan så vi får plats med allt.

  På torsdag är det ledigt men ska packa allt, tvätta upp det sista som behövs eller om jag gör det redan på onsdagkväll så det hinner torka och sen är det frissan för både mej och Mats.

Sa kolla efter ett par shorts till Andreas oxå. Och så måste jag hämta ut kalciumtabletter. Tar nog shorts imorgon så det hinner med i tvätten så tar jag apoteket på tisdag eller onsdag.

Om mej


Gjorde en gastric bypass operation den 11/1-11 och har berättat lite om vägen till ett lite smalare liv.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Bloggar jag följer

ankanplankan.wordpress.com

hea71.bloggplatsen.se

bypassoperation.blogg.se

imsavimsas.blogspot.com

mygastricbypassoperation.blogg.se

alladessaliv.blogg.se

lenalindberg.bloggplatsen.se

eela.bloggplatsen.se

besöksräknare

Min gästbok

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

RSS

Besöksstatistik

viktgradering


Ovido - Quiz & Flashcards