babsan22

Alla inlägg under augusti 2011

Av Barbro Åberg - 31 augusti 2011 19:48

..för Andreas efter sommaren så det var bara att snabba sej hem efter jobbet för att fixa middan så han skulle hinna äta innan.

  Träningen började 6 så jag var med honom upp och stog och väntade men sen passade jag på att ta en promenad i lagom takt för att hålla igång musklerna lite. Måste erkänna att jag har träningsvärk i både rumpa och lår men det bevisar väl att jag har gjort nåt. Bävar bara för morgondagen dock. Lär väl bli ännu värre.   

  När jag kom tillbaks så satte jag mej att läsa, smart nog att ta med mej min tegelsten så jag blir klar med den nångång.

  Sen hem och slängde en svettig unge i duschen. Han ville inte träna för det är så tråkigt men svettig och glad var han efteråt.

  Nu sitter jag här och har ätit 2 nektariner. Den första var så grymt god och saftig så jag var tvungen att ta en till.

  Jo jag skulle återkomma om vikten från igår och ja 1½ kilo ner. Hur är det möjligt?? Men har fortfarande inte tagit mej över 80-strecket men det ska jag passera nångång. 

Av Barbro Åberg - 30 augusti 2011 20:48

som har varit lite halvlugn på jobbet. Lunkat på i bra takt.

Slutade halv 5 och bytte om till träningskläder.

Mia hämtade mej vid 5 så stack vi till Tullinge Gymmix för att träna.

  Började som uppvärmning med 1 timmes zumba som följdes av 30 minuters rumpa/lår med mycke utfall och knäböj av alla de slag. Avrundade det hela med 30 minuters coreträning. För er som inte vet vad det är så är det totalt fokus på mage och rygg. Om jag lyckas ta mej ur sängen i morgon så borde jag få pris.

  Det absolut bästa av alltihop är att jag gått ner minst 1 kilo. Ska väga mej imorgonbitti så får jag se om det fortfarande stämmer. Vore ju skitskojs i så fall. Återkommer om det eller kanske inte..!!  

Av Barbro Åberg - 29 augusti 2011 15:05

..idag så jag har fått veta att jag lever. Tiden gick iallafall fort. Och som vanligt på mina måndagar så var det fort hem till lilla tvättstugan. Skönt att hinna undan med den innan kvällen.

  Idag blir det testning på afrikansk dans tror jag. Vi pratade om att testa det iallafall. Annars kanske jag åker själv om ingen vill med. Hoppas det är roligt.

  Den här veckan är det testning av olika gympapass så man vet vad man ska välja och vart man ska träna. Tullinge Gymmix har lite mer dans och aerobics medan Tumba Goif har gymnastik, step och lite sånt. Fördelen är att det kostar 500:- för en termin och man kan träna hur mycke som helst hela veckorna. Lite skillnad mot Träningscentret som kostar 3500:-. Hutlöst!!!!

Av Barbro Åberg - 28 augusti 2011 19:46

och kräftskivan likaså.

  Det var riktigt trevligt och väldigt gott. För en gång skull så åt vi kräftorna i tid när det fortfarande var ganska ljust så man såg vad man gjorde. Ungarna åt nog mest tror jag. Jag fick i mej en 8 stycken tror jag sen var det stopp men gott var det. Kanske just för att man äter det en gång om året. Ännu lite senare blev det ost och kex, satt fint.

  Kycklingfiléerna var riktigt goda, kanske lite förmycket salt. Hemgjorda vitlökssmöret satt som en smäck. Mycke vitlök!!

  Nu sitter jag bara och väntar på att Andreas ska duscha färdigt så ska jag hoppa in och duscha av mej och kanske till och med ta ett litet bad, känner mej lite frussen. Vi satt ute och käkade så man blev lite kall. Det var skönt så länge solen var framme men så fort den gick i moln så blev det lite kyligt.

  Ska lägga mej tidigt och läsa min bok så jag blir klar med den nångång.

Av Barbro Åberg - 27 augusti 2011 11:34

  Lördagen har anlänt med ett strålande solsken och än så länge bara 21,7 grader varmt. Dom håller på och klipper gräsmattorna så vi får det fint. Och vid 1-tiden ska killarna ut och sätta upp tältet för det blir så rått på kvällen. Vi satt ute igår kväll och det gäller att inte flytta på sej för man blir blöt i rumpan.

  Vid 4-tiden startar vi grillen, mozzarellafyllda kycklingfiléer, och sen vid 8-9 blir det kräftor.


Gotti gott gott!! Kräftor, ost, kex och lite dricka!! Mumma!

Koka kaffe oxå så det räcker hela kvällen. Blir nog riktigt bra!!

Av Barbro Åberg - 26 augusti 2011 18:21

..att man kan bli så nöjd att det är fredag. Solen skiner och det är jättevarmt ute. Ska bara plita ner lite så ska jag ta min bok tror jag och gå ut till pergolan och lapa solsken.

  Idag har jag grym träningsvärk i hela ryggen och axlarna efter min enorma genomkörare på massagen igår. Var färdig att hoppa av sängen flera gånger. Jäklar i gatan vad ont det gjorde och vilka roliga knutor hon hittade. Bara hoppas det gör nytta!!

  På jobbet har det varit grymt mycke att göra idag. Märks väldigt väl när folk har fått pengar. Nu ska det sprättas ordentligt.

Annars vill jag bara säja om det är nån som missat att det är 6 arbetsdagar kvar innan..


Av Barbro Åberg - 25 augusti 2011 17:17

Idag efter jobbet så var jag och noppade ögonbryn och färgade både bryn och fransar så man slipper hålla på med mascara och sånt i Turkiet. Måste ha nån färg annars så skrämmer jag barnen. Men f-n vad ont det gör att noppa ögonbryn. Uuuäääääähhh!!! Tårarna sprutade!! Varför utsätter man sej för sådant??

  Men det blev bra tycker jag iallafall!


Sen vid 7 ikväll ska jag på massage. Ska bli grymt skönt, längesen.

Efter det ska jag till Maxi för att handla inför helgen samt fylla på i skåpen så man klarar sej ett tag.

Imorgon är det fredag. Svisch så gick den veckan!

Av Barbro Åberg - 24 augusti 2011 17:58

Halva veckan har gått och vi har haft ganska mycke att göra om dagarna. Skönt för tiden går fort men det blir jobbigt.

På lördag är det kräftskivedax. Ska bli skoj!

  Imorgon ska jag först plocka och färga ögonbryn samt färga ögonfransar. Vill inte behöva sminka mej när vi är i Turkiet. (8dagar kvar!!)

Sen vid 19 ska jag på massage. Tveksam om det ska bli skönt eller det blir det efteråt iallafall. Har så ont i axlar och skulderblad just nu så jag nästan klättrar på väggarna.

  Dagens middag blev laxpaj med tomat och lök. Gott men killarna gnällde lite över grönsakerna (som vanligt). En anledning till varför jag inte beställer nån Linas matkasse för det är så mycke grönsaker i alla rätter och det funkar inte hemma hos oss. Bara jag som äter. Lite tråkigt!!

Om mej


Gjorde en gastric bypass operation den 11/1-11 och har berättat lite om vägen till ett lite smalare liv.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11
12
13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Bloggar jag följer

ankanplankan.wordpress.com

hea71.bloggplatsen.se

bypassoperation.blogg.se

imsavimsas.blogspot.com

mygastricbypassoperation.blogg.se

alladessaliv.blogg.se

lenalindberg.bloggplatsen.se

eela.bloggplatsen.se

besöksräknare

Min gästbok

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

RSS

Besöksstatistik

viktgradering


Skapa flashcards