babsan22

Alla inlägg den 17 mars 2011

Av Barbro Åberg - 17 mars 2011 19:41

..tvättat en maskin tvätt, på gång med en till, skinklådan står i ugnen (Andreas hjälpte mej att skala potatis), diskmasinen går och nu sitter jag i vardagsrummet och kollar lite tv samtidigt.

  Tänkte nog göra en av tårtbottnarna imorgon men får se om jag orkar. Kanske ska göra en av tacopajerna istället.

Visst ja, måste ju marinera ribsen till imorgon oxå, får jag inte glömma bort. Kanske ska göra det på en gång innan det börjar nåt skoj program.

Lika bra jag gör det så natti natt för idag!!

Av Barbro Åberg - 17 mars 2011 15:37

Skulle ha varit en jordgubbe på bilden!!

Av Barbro Åberg - 17 mars 2011 15:24

Helgen närmar sej med stormsteg och jag försöker tänka till hur jag ska hinna med det jag ska. Kanske ska passa på nu när Mats kommer hem att ta bilen till Ica och handla lite kakor, grädde, sallad. Tänkte göra tacopaj och skinklåda med lite sallad till och sen baka pinocciotårta med jordgubbar. Baka sockerkaka och så har jag bake-off bullar.

  Måste nästan göra skinklådan idag för imorgon kommer Micke och Millan upp för dom får inte va hemma, Mikkis ska ha tjejmiddag, så då blir det inte att jobba med nåt i matväg förutom våran middag. Får gå upp kl 6 på morgonen för att hinna med allt jag ska tror jag..

  Emma har gjort mej beroende av rostmacka med jordgubbsmarmelad. Hon kom med den briljanta idén i måndags, fast då köpte vi fel marmelad så det blev hallon. Gott det oxå men JORDGUBBSMARMELAD!!!!   ÅÅÅÅÅÅÅÅHHHH!! Helsåld! Tur att man bara får i sej max 2 annars hade jag kunnat tömma hela limppåsen. 2 rostmackor om dagen håller sorgen borta!!     

Om mej


Gjorde en gastric bypass operation den 11/1-11 och har berättat lite om vägen till ett lite smalare liv.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Bloggar jag följer

ankanplankan.wordpress.com

hea71.bloggplatsen.se

bypassoperation.blogg.se

imsavimsas.blogspot.com

mygastricbypassoperation.blogg.se

alladessaliv.blogg.se

lenalindberg.bloggplatsen.se

eela.bloggplatsen.se

besöksräknare

Min gästbok

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

RSS

Besöksstatistik

viktgradering


Ovido - Quiz & Flashcards