babsan22

Alla inlägg under september 2011

Av Barbro Åberg - 30 september 2011 19:44

Fredag!! Tänk att man kan tycka om en dag så mycke!!   

Idag käkade vi tacos, gottgottigottgott!! Synd att man inte kan äta så mycke som hjärnan vill!! Gjorde med både köttfärs och kyckling så man fick välja. Köttfärs vann helt klart!! Fast min guaccamole är grymt god så den skulle jag kunna äta utan resten! Idag gjorde jag på bara 1 avocado, när Millan är med så gör jag på minst 2. Hon äter 75% gucca och 25% resten.   Kul att nån uppskattar det man gör!

1 avocado, 2 vitlöksklyftor, en klick gräddfil, citronsaft, vitpeppar, salt. Mixa väl! Låt gärna stå och dra en stund innan servering.

  Imorgon ska alla i familjen iväg åt olika håll, utom jag!!

Andreas ska på bowlingkalas 16.30-19, Emma ska till Kajsa på spelkväll och fira hennes 13-årsdag mellan 18-21.30 och Mats ska på bio med grabbarna. Så jag får äta middag alldeles ensam. Får ju åka och hämta Emma sen när festen är slut för hon får inte åka hem ensam vid den tiden. Om inte gubbsen är klara på bion då så dom kan svänga förbi. Får vi se då!

Av Barbro Åberg - 29 september 2011 17:13

Tiden går så fort så man hinner ju knappt med!!

  Idag gjorde jag pannkaka till middag och nu har jag en sockerchock utan dess like. Ska nog sluta äta sockerbomber för jag mår skrutt efteråt. Ont i huvet, yr, illamående och blir trött. Går över efter en tjugo minuter eller så men det är lite jobbigt. Allra helst om man får det å jobbet. Vet inte om det är nån form av dumping men har inte haft så hela tiden utan typ senaste månaderna. Nåja går väl över?!

  Och inte har jag gått ner nåt mer heller! Skitkropp!! Alla andra som gjort operationen rasar i vikt och blir nästan för smala medans jag står helt still och kroppen vägrar att göra sej av med ett gram!! Surt!!

Av Barbro Åberg - 28 september 2011 18:32

Fortfarande lika trött dock. Fattar inte att det ska va så förbannat svårt att komma i säng?!

  Idag har jag tvättstugan, ja fel dag, jag vet!! Men eftersom vi var och vallade tanterna i måndags så fick jag flytta på min lilla tvättid. Gillar inte att tvätta på kvällarna för när det är dax att hämta allt så har man lyckats softa ner i soffan och vill inte gå ut nåt mer. Va så duktig att jag bädda rent i sängarna oxå så allt tar lite extra lång tid!!   

Ska alldeles strax gå ner och hänga och slänga in i torktumlaren.

  Middan blev mindre nyttig oxå. Stekt potatis, stekt korv, stekt bacon, stekt ägg och stuvad spenat. Gott i gott gott.

  Nu vill jag sova!! 

Av Barbro Åberg - 27 september 2011 20:54

Vilken djävla dag!! Inte en lugn stund. Helt slut när jag kom hem. Jag som tänkte att jag skulle fixa käk och sen dra iväg och träna men var helt slut när jag kom hem så det blev sen middag och ingen träning.

  Lagade till panerad gösfilé med kokt potatis och mammas dillsås. Sen blev det glass till efterrätt. Emma dukade fint med servetter i glaset och allt. Hon tyckte vi skulle ha finmiddag när vi åt så gott!! Och det är ju aldrig fel!! Man måste mysa till det ibland.

  Nu ska jag ta och hoppa i säng, var så förbaskat trött imorse så jag kan nog behöva sova lite tror jag.

  Natti natti!!

Av Barbro Åberg - 26 september 2011 19:03

Vallningen gick exemplariskt så nu klarar dom sej en stund till.

Trevlig stund och mycke prat. Köpte en dubbel cheese (tror jag den hette) och en liten jordgubbsshake, 81 kronor. Trodde hon skämtade med mej i kassan. Fy f-n va dyrt för en sketen hamburgare. Orkade inte ens äta upp hela!! Skulle ha köpt en junior. Nåja, gjort e gjort!! Klarar jag mej oxå en stund!!

Nu tror jag att jag ska lägga mej i badet och mjuka upp mina onda ryggmuskler. Vet inte vad som hänt men har skitont i höger axel och ner hela skuldran. Igår gick jag på värktabletter för att det gjorde så förbannat ont. Ska ta ett varmt bad och sen smörja med zonsalva. Hittade inte min tigerbalsam igår. Får leta runt lite. Försöka få Emma att massera lite!!

Av Barbro Åberg - 26 september 2011 14:36

Idag ska vi ut och valla tanter. Vi brukar ut och käka på McDonk ungefär 2-3 gånger om året så att gammeltanterna (de från jobbet som gått i pension) inte skrumpnar ihop där hemma av ren leda. Fast idag ska vi på Max. Liten längre bit att ta oss och vi måste ha bil men vi kan klämma in oss i 2 bilar så det löser sej. Brukar bli trevligt iallafall.

  Passar just på att få i mej lite mellis. Tog en tallrik med start och lite mjölk. Magen började knorra direkt!! Säkert för mycke mjölk! ;)

  Igår var vi ju in till stan och käka på Ming Garden. Ligger vid Mariatorget. Ganska trevligt och god mat till bra pris. Fick en rejäl "doggy-bag" med mej hem iallafall. Räcker nog till 3-4 luncher åt mej. Klarar mej nästan hela veckan, hoppas jag.

  Nu ska jag göra räkningarna så tjillevipp!

Av Barbro Åberg - 25 september 2011 15:07

Vi var ju på fest igår och det var riktigt trevligt som alltid!! God mat, god dryck, mycke kareoke (fast inte för mej!!) och en hel del dansande. Lagom rund under fötterna när man tog sej hem!   

Träffade en mycke märklig kvinna där. Hon jobbade som massör och healer och sa sej dessutom vara synsk (my ass!). Hon försökte lista ut vad jag var för stjärntecken och hade inte en siffra rätt. Hon började med jungfru, fel. Sen var jag vädur, fel och då sa hon lejon, fel. Så till slut sa jag att jag var kräfta så hon skulle slippa räkna igenom alla stjärntecken! Dessutom dömde hon ut mitt och Mats förhållande att vi inte skulle klara oss året ut. Sen frågade hon om vi hade barn? - Ja 2. Jaha hur länge har ni varit tillsammans? - Ja 18 år och gifta i 3 och då blev hon mycke förvånad. Tokkärring!! Liksom -jaha ojdå ja då kanske ni klarar er! Vaddå kanske??

  Nu ska vi åka in till stan och käka på kinakrog så jag ska ta och göra mej iordning. Tjillevipp!

Av Barbro Åberg - 24 september 2011 11:07

Mammas och mitt lördagsnöje är avklarat. Lite mysigt nöje på lördagsmorgonen. Har man en anledning att ta sej ur sängen.

  Mats har åkt iväg med barnen för att köpa Emmas telefon hon fick i födelsedagspresent så jag passade på att vattna blommor och dammsuga. Väntar bara på att tvättmaskinen ska bli klar så ska jag hoppa in i duschen oxå så är det bara klädombyte kvar sen tills vi ska gå iväg på festen.

  Ska koka korv med bröd till lunch till oss och Millan med barn. Micke slutar halv 4 så vi väntar på honom sen för att gå tillsammans. Ungarna får gå på McDonken och sen köpa godis för att gå hem till nån av oss. Festen är barnfri så dom får sköta sej själva. Skönt med stora barn och en trygg gård!!

  Strålande solsken och 12 grader varmt, helt underbart. Synd att det är så pass kyligt annars kunde man sitta ute och käka lunch. Fast kanske ska lägga det som förslag ändå!? Annars kommer det bli att man är inne vid datorn hela dan och inte får nån luft.

Om mej


Gjorde en gastric bypass operation den 11/1-11 och har berättat lite om vägen till ett lite smalare liv.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Bloggar jag följer

ankanplankan.wordpress.com

hea71.bloggplatsen.se

bypassoperation.blogg.se

imsavimsas.blogspot.com

mygastricbypassoperation.blogg.se

alladessaliv.blogg.se

lenalindberg.bloggplatsen.se

eela.bloggplatsen.se

besöksräknare

Min gästbok

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

RSS

Besöksstatistik

viktgradering


Ovido - Quiz & Flashcards