babsan22

Alla inlägg under februari 2012

Av Barbro Åberg - 29 februari 2012 17:37

Idag her det varit en otroligt seg dag med väldigt lite att göra. Dessutom har solen strålat från klarblå himmel utanför. Slutade 4 och då var det inte så mycke sol kvar.

  Hittade ett nytt recept på vad man kan göra med kassler.

Satte på pastavatten till spagetti.

Fräste 400 g fryst spenat i stekpanna. Hällde på 2 dl vatten och ½ buljongtärning. Pressade ner 2 vitlöksklyftor, hällde på lite grädde och svartpeppar. Fick puttra medan jag skar kasslern i kuber.

Redde av med maizenaredning och smakade av om det behövdes nån mer salt. I med kasslern så det fick puttra sej lite varmt.

  När spagettin var klar så slängde jag i 2-3 dl ost i spenaten och rörde runt tills det smälte. Hällde av pastavattnet och blandade ner spenaten i spagettin. Serverade med lite kokta grönsaker.



  Det var godare än det ser ut!!    

Av Barbro Åberg - 28 februari 2012 19:27

Har satt igång med uppdrag begravning.

Igår kollade jag runt vilka begravningsbyråer som finns runt Strängnäs och Mariefred vilket inte var så värst många, hela 3 stycken.

  Ringde till den i Mariefred men dom hade stängt kl 1 så jag fick numret till organisationen Sverige så jag fick ställa mina frågor angående direktkremering, strö aska i Mälaren och vart man vänder sej angående allt sånt.

  Ringde idag Länstyrelsen Södermanland för blankett om askspridning till sjöss och sen till Skatteverket för ett papper om dödsförklaring. Dom hade ännu inte fått besked att han var avliden så jag ska ringa igen på torsdag.

  Annars får man väl börja terrorisera Mälarkatastrofsjukhuset i Eskilstuna så dom får tummen ur röven och sätter igång. Mer inkompetent personal får man leta efter. Måste man samla allt skräp på samma ställe??

  Ska åka ut till mamma på lördag så vi får sätta oss ner och diskutera igenom hur vi vill ha det. Har iallafall uteslutit begravningsbyrån för vi kan göra det mesta själva! Varför lägga på ytterligare en summa?? Blir svindyrt ändå!!

                           

Av Barbro Åberg - 27 februari 2012 14:46

Åter måndag och jag gick till jobbet. Hade säkert kunnat vara hemma men kände att det är bättre att ha nåt för händerna än att sitta hemma och tänka.

  Ringde mamma på lunchen för att kolla att hon ätit och mår bra. Hon har det jobbigt och är inte hungrig.

 Hon och Eva hade varit och hämtat nästan alla grejor hos pappa igår. Dom hade setat och fikat och kollat runt, tagit sakerna vart efter dom kände för det så mamma fick göra det i sin takt. Tack Eva för att du finns och tar hand om min mamma!!    

  Och idag ska jag till tandis!!  Tjohoo vad trevligt!!  NOT!! HATAR!!! Börjar få ont i magen!

Av Barbro Åberg - 26 februari 2012 14:54

Blir det "hemgjord" pizza. Köpte ett pizzakit på ICA. Färdig, utkavlad botten och tomatsås i burk. Sååå skönt och smart.

Blir med skinka, färska champinjoner och ananas. Ska bara hämta hem Andreas först. Jag sa 4, han sa halv 5 så jag hämtar kvart över 4. Kan ju inte ge mej helt!!    

Av Barbro Åberg - 26 februari 2012 10:54

Vi var in till stan och käkade lite grekiskt med en jobbarkompis till Mats och hans fru. Vi har gått ut var tredje månad ett tag nu. Mycke trevligt avbrott i vardagen.

  Träffas vid 4 och tar en öl eller 2 och sen till restaurangen vid 6 för att äta. Förra gången gick vi vidare till en pub men nu satt vi kvar för det var trevligt och lugnt där.

Igår åkte vi hem vid 10 men förra gången blev klockan 12. Skönt när det inte blir för sent heller.

  Nästa gång blir det fiskrestaurang, kan inte äta grekiskt varje gång även om det finns en uppsjö av dom på söder.

Idag skicka vi iväg Emma till Idre oxå. Bussen gick vid 10. Hon kommer hem på fredag.

Vad vi ska göra med Andreas vet jag inte! Han skulle väl sova hos en kompis nån dag och sen ska vi bowla nån dag. Kanske kan gå till badhuset nån dag om vi hinner.

Jag ska ju till tandläkaren imorgon och fylla i min avbitna tand. Ser VERKLIGEN fram emot det! NOT!!

  Tittar lite på bilden av pappa som står på köksbordet med ett tänt ljus framför och gråter lite. Är lite overkligt att jag aldrig mer kommer att få krypa in i hans stora famn, även om den var väldigt klen på slutet. Svårt att förstå!!

Av Barbro Åberg - 25 februari 2012 10:20

Det här var enda gången jag inte ville ha nåt samtal hemifrån!!

Neta (min syster) ringde vid halv 5 och talade om att pappa gick bort vid halv 4 ungefär.

Allt hade gått stilla och lugnt och han somnade in i sömnen.

  Är trots allt glad för hans skull att han sluppit lida och ha ont. Varit lite förvirrad men inte så allvarligt att han tappat allt.

Tror han kände att han kunde släppa nu när vi alla varit där och hälsat på. Till och med min äldsta bror Tobbe som jag träffade för senast 12 år sen var där.

  Pappa låg och tittade på mej flertal gånger, vet inte om det var för att han funderade på vem jag var eller om det var för att ta adjö?! Han sov iallafall lugnt sen när Neta och jag satt kvar och såg ganska nöjd ut när vi kramade om honom innan vi gick!

  Stackars mamma bara som blir alldeles ensam även om hon varit själv sen i början av december.

        

Älskar dej, saknar dej ALLTID!!  Vila i frid Nallebjörn!! 

Av Barbro Åberg - 24 februari 2012 22:41

Skulle åka och fika hos pappa imorgon men det blev ändrade planer. Mamma ringde vid 3 och sa att sköterskan ringt. Dom trodde inte han skulle klara natten så Mats fick komma med bilen så jag kunde åka direkt efter jobbet.Han var trött och lite blek och lite förvirrad när vi kom allihop men piggnade till av att ligga och lyssna på oss. Vid 6 fick han en morfinspruta så han kunde få sova.Neta och jag satt kvar efter alla åkt vid halv 8 och prata tills nattis kom vid 9. Va hemma vid 10. Inte ätit nåt, kanske inte jättebra. Tog en knäckemacka när jag kom hem.

Av Barbro Åberg - 23 februari 2012 19:46

Min syster ringde och talade om att läkarna har gett pappa ungefär 3 veckor.

Hans njurar har nästan slutat fungera och hjärtat är på väg att ge upp. Han kan dö i natt eller han kan leva till i sommar, ingen som vet men dom tror inte att han lever mer än 3 veckor!!


  Åh pappa!! Kommer sakna dej min stora nallebjörn!!  

Om mej


Gjorde en gastric bypass operation den 11/1-11 och har berättat lite om vägen till ett lite smalare liv.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Bloggar jag följer

ankanplankan.wordpress.com

hea71.bloggplatsen.se

bypassoperation.blogg.se

imsavimsas.blogspot.com

mygastricbypassoperation.blogg.se

alladessaliv.blogg.se

lenalindberg.bloggplatsen.se

eela.bloggplatsen.se

besöksräknare

Min gästbok

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

RSS

Besöksstatistik

viktgradering


Skapa flashcards