babsan22

Alla inlägg den 6 februari 2012

Av Barbro Åberg - 6 februari 2012 20:58

Hann inte äta för jag vart tvungen att springa till tvättstugan så jag fick äta ensam efteråt.

Efter middan blev det att hoppa in i badet, skönt! Var så frusen så det var skönt att få upp värmen lite.

  Nu ska jag kolla CSI N.Y

Over and out! Godnatt!!

Av Barbro Åberg - 6 februari 2012 15:36

Förvånande eller hur..??

Hade inte så mycke tvätt så det går fort den här gången. Skönt!

  Nu ska jag dela med mej av receptet på engelska scones eftersom jag suktat med dom några lördagsmornar!


       Engelska scones  6 stycken


4 dl vetemjöl                 1 tsk salt                  1 tsk bakpulver

½ dl hackad mörk choklad eller russin            50 g rumsvarmt smör

1½ dl vispgrädde            2 msk vispgrädde till pensling      ev florsocker att pudra över


1. sätt ugnen på 225*

2. nyp ihop mjöl, salt, bakpulver och choklad el russin med smöret.

3. tillsätt grädden och knåda snabbt ihop till en smidig deg.

4. platta ut degen till en 2 cm tjock platta och ta ut portionsstora rundlar med mått el glas.

5. lägg på bakplåtspapperklädd plåt. pensla med grädde.

6. grädda mitt i ugn ca 10 minuter, tills de fått fin färg. servera direkt. pudra ev över florsocker.

(jag har använt russin för de var till frukost och blandat direkt på köksbänken)




    Så blev min kryddkaka jag gjorde i söndags. Mycke god!!


Förövrigt så är jag bara trött. Undrar när det ska gå över?!

Men solen skiner och det är varmare än i helgen. Nu har vi -5,6 grader. I lördags var det grymt kallt! Vi hade -19 som värst.

  Till middag idag blir det stekt. Potatis, ägg ,bacon = stekt. Spenat och grönsaker = kokt. Får se vad magen säjer om det?!

Nu ska jag sätta på mej en fleecetröja för jag fryser.


Om mej


Gjorde en gastric bypass operation den 11/1-11 och har berättat lite om vägen till ett lite smalare liv.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Bloggar jag följer

ankanplankan.wordpress.com

hea71.bloggplatsen.se

bypassoperation.blogg.se

imsavimsas.blogspot.com

mygastricbypassoperation.blogg.se

alladessaliv.blogg.se

lenalindberg.bloggplatsen.se

eela.bloggplatsen.se

besöksräknare

Min gästbok

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

RSS

Besöksstatistik

viktgradering


Ovido - Quiz & Flashcards