babsan22

Alla inlägg den 12 februari 2012

Av Barbro Åberg - 12 februari 2012 18:20

Nu har jag varit på stöldturné hos bror min.

  När vi kom ut så var maten nästan färdig. Jag hoppade in i bilen och hämtade mamma för hon skulle oxå vara med.

Tankade i henne en gin å grappo innan middagen.

  Jag satte igång med skagenröran till förrätten, dukade bordet och drack gin å grappo (gott!!).

Förrätt: Toast skagen

Varmrätt: hjortskonk med potatisgratäng och rosépepparsås, stekta tomater med mozzarella

Dessert: Kaffe och white lady tårta med färska hallon.

Sen var Barbro så äckligt mätt så jag visste inte om jag skulle gå och sova, kräkas eller helt enkelt bara dö en smula.

Vid halv 10 ville mamma hem och sova så jag skjutsade hem henne.

Vi kom i säng vid halv 1.

  Upp vid halv 10 efter en natt av grova snarkningar och nästan skilsmässa.

Fixade frukost, jag gjorde engelska muffins, Roine gjorde fattiga riddare och Eva koka te och slängde fram grejer på bordet. Blev en sen frukost trots lagarbetet. Vi var inte klara förrän efter 11.

  Då gick Roine och flådde en hjort som hängde i kylrummet så hjälptes vi åt att stycka den sen. Eller han styckade och jag petade runt lite och försökte se ut som att jag visste vad jag höll på med!!

Strax efter 1 tog vi med resten av tårtan och gick hem till mamsen för fika.

Efter fikat körde Roine och jag in en var sin kärra med ved så hon klarar sej en stund.

  Sen gick vi hem till dom och malde det sista köttet till färs, packade ihop och åkte hem. Vi var väl hemma vid kvart i 5 ungefär.

Mats körde ner bilen i garaget och jag började med maten.

Köttbullar på färsk hjortfärs och mac an´cheese. Gott blev det.

  Nu väntar jag på att Andreas ska duscha färdigt så får jag hoppa in och värma mej för nu fryser jag satan!!  20,7 grader inne. Tofflor, tröja, kofta och leggings. KAAAAAAALLT!!!!!!!!!

Hoppas jag får bort blodet från min tunika imorgon. Ska bli intressant!!

Om mej


Gjorde en gastric bypass operation den 11/1-11 och har berättat lite om vägen till ett lite smalare liv.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Bloggar jag följer

ankanplankan.wordpress.com

hea71.bloggplatsen.se

bypassoperation.blogg.se

imsavimsas.blogspot.com

mygastricbypassoperation.blogg.se

alladessaliv.blogg.se

lenalindberg.bloggplatsen.se

eela.bloggplatsen.se

besöksräknare

Min gästbok

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

RSS

Besöksstatistik

viktgradering


Ovido - Quiz & Flashcards