babsan22

Direktlänk till inlägg 29 april 2012

Weekend slut..!!

Av Barbro Åberg - 29 april 2012 21:20

Bruschetta kryddan var kanon på kycklingen. Skulle ha saltat lite för det blev lite snålt med bara bruschettakryddan. Doftade jättegott i hela lägenheten.

  I fredags satt vi ute en stund på kvällen med några grannar tills det började regna. Sen blev det lite TV.

Upp lördagmorgon och gjorde som vanligt melodikrysset. Åkte vid 11 till syrran och ringde mamma på vägen så jag kom i väg snabbt.

Hade kokat kaffe och gjort en var sin macka som vi fikade med på halva vägen. Tog nästan 2 timmar att köra.

  Var framme vid 2 ungefär.

     

 Checkade in och fick en svit, riktigt fin. Hade som en salong med soffgrupp och TV i första rummet.

   

Sen ett stort badrum med dusch och bubbelbadkar åt ena hållet

     

och ett sovrum med himmelssäng åt andra hållet

   

 samt balkongutgång från badrummet.

   

Korkade upp champagnen som alltid följer med på våra weekend-trippar.

 

  Afternoon-tea började vid 3 med små snittar, scones, ostar, bakverk och kakor.

Efter det tog vi en promenad runt omgivningarna och sen blev det en tur till spa-avdelningen. Efter det drog vi på oss morgonrockarna över baddräkterna och drog till rummet där vi tappade upp ett bad i vårat badkar och massa bubbelbad så drog vi igång bubbelmaskinen på fullt flås.

Sen softade vi lite i soffgruppen och tog en varsin "lonkero".

Fixade oss till middagen och gick ner strax efter 7 för fördrink.

Fick gå ner i vinkällaren och kolla när dom öppnade 2 flaskor med 105-årig champagne som ägaren köpt från nåt sjunket skepp. 100 flaskor á 12000 :-

  Sen blev det middag.

Förrätt: Hummersoppa med jordärtskocka

Varmrätt: Kalvmedaljong med morotspuré och tryffelsås

 

Mellanrätt: Osttallrik med en brie och en getost med tryffelhonung

 

Dessert: Chokladbavaroise med vaniljglass och syltade päronbitar

Till det var det olika viner till varje rätt.

 

  Medan vi satt och väntade på osten så kom ägaren Fredrik in med 2 små glas med en slatt champagne från varje flaska så vi fick smaka. Dom tog 1000:-/glas annars!! Riktigt gott!

Vi satt och åt middag i 3 timmar. Sen var jag så djävla mätt så vi tog en promenad runt gården för att låta maten sjunka. Sen blev det lite kaffe i salongen och sen natti natti. Då var klockan halv 12.

  Gick upp vid halv 9, frukost serverades vid 9 och sen åkte vi hem vid 11.


Fikade när vi kom hem till syrran och sen åkte jag hem vid 2-tiden.

  Åkte hem till Maria på homeparty och sen tog jag Emma med mej hem (hon var och hälsade på Marias dotter Kajsa).

  Köpte pizza på väg hem som vi åt ute tillsammans med Hillsen.

Efter maten gick vi ner till dom och beställde resa till Egypten i februari. Ska bli riktigt skönt!!

  Nu är det dags att sova för jag ska jobba imorgon!

God natt!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Barbro Åberg - 5 november 2012 20:11

Har verkligen lagt av mej med att skriva. Min dotter skäller på mej för att jag inte sätter in några bilder. Vet inte vad det skulle vara för nåt med tanke på att det inte händer nåt i mitt liv.   I fredags åkte vi ut till mamma och hamnade hos min...

Av Barbro Åberg - 28 oktober 2012 14:48

Nu var det väldigt länge sen igen jag vet. Händer ju inte så mycke i mitt liv just som finns att skriva om.   Var och hämtade Andreas och en kompis i fredags på Heron för dom hade varit på bio. Passade på att gå in på XXL och kollade efter vinter...

Av Barbro Åberg - 13 oktober 2012 13:56

Gårdagskvällen var mycke trevlig och showen var bra, maten var okej. Christer Lindarw är fan i mej en av Sveriges vackraste kvinnor! :) Idag kommer Hillsen och vi vuxna ska först på bio och sen ska vi äta raclette. Raclette är som en bordsgrill...

Av Barbro Åberg - 12 oktober 2012 06:27

Idag blir det personalfest. Vi ska på Hamburger Börs och kolla AfterDark. Ska bli riktigt trevligt. Synd att det ska ätas så sent. Min mage brukar packa ihop om jag äter efter 7. Nåja finns väl toa även där!! Och imorgon kommer Hillsen. Vi ska för...

Av Barbro Åberg - 8 oktober 2012 18:41

Åkte som sagt ut till mamma i fredags och stannade till lördag. Blev bjuden på isterband och stuvad potatis. Såååå gott! Ingen här hemma är jättefötjusta i det så mamma och jag brukar äta det när vi är själva!    På lördagen var vi ut i skogen ho...

Om mej


Gjorde en gastric bypass operation den 11/1-11 och har berättat lite om vägen till ett lite smalare liv.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5
6
7 8
9 10 11 12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Bloggar jag följer

ankanplankan.wordpress.com

hea71.bloggplatsen.se

bypassoperation.blogg.se

imsavimsas.blogspot.com

mygastricbypassoperation.blogg.se

alladessaliv.blogg.se

lenalindberg.bloggplatsen.se

eela.bloggplatsen.se

besöksräknare

Min gästbok

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

RSS

Besöksstatistik

viktgradering


Ovido - Quiz & Flashcards