babsan22

Alla inlägg under oktober 2011

Av Barbro Åberg - 26 oktober 2011 18:49

Man har ju totalt glömt hur det är. Den här lille herren är dessutom van vid att bli buren nästan hela tiden så han blir lite grinig när jag slänger ner honom på golvet. Allergisk mot att kånka runt på ungarna. Mina fick snällt krypa dit dom skulle.

Fast han verkar ha ont i magen oxå och la en kacka i blöjan som lukta väldigt surt.

Nu har Emma äntligen fått honom tyst så vi får hoppas det fortsätter tills hans föräldrar kommer. Det såg ut som att han tänkte somna i hennes famn så vi får se. Mår han inge bra så är han väl lite extra trött. Han slocknade som en sten. Hoppas han tänker sova hela natten sen så dom slipper ha honom vaken för att han somnat för tidigt.

  Hans storebror sitter i soffan och kollar film.

Skulle behöva åka och handla nån dag oxå men kan vänta tills alla fått lön och varit i väg så det blir lugnt i affären. Kanske kan låna en bil imorgon och åka till Maxi?! Eller om Mats släpper mej på Maxi på lördag när han ska in till stan för att lämna av Andreas hos Mats syster. Dom ska skjutsa upp sin unge till mormor/farmor några dar på höstlovet och Andreas ska med. Det skiljer bara 3 veckor på kusinerna så dom kan få det ganska kul hoppas jag.

  Nu ska jag göra Edvin sällskap en stund.

Av Barbro Åberg - 25 oktober 2011 19:22

Haft asmycket att göra på jobbet som vanligt numer. Väldigt rörigt.

Hann med att göra pizzasalladen precis innan jag slutade iallafall så den hinner bli klar till imorgon.

  Mia och jag pratade om att sticka till zumbaträning men ingen av oss va så sugna på att trycka in oss med en massa andra i en trång och svettig gympasal så vi gick ut och gick en timme istället. Skönt att få frisk luft och lite ljus. Jobbar inne hela dan så det är behövligt

  När jag kom hem hade mannen fixat middagen så jag hjälpte till att duka bordet. Kroketter och chicky bits.

  Nu måste jag ta hand om äpplena som jag fick av Mia innan dom blir förstörda. Ska koka äppelkompott tror jag, det kan man använda till mycke.

  Idag gjorde jag äppelgröten som jag fick recept av Ankan på. Mycke gott men orkade bara äta upp halva portionen. Skar ner ett halvt äpple som fick koka med gröten istället för att riva över för jag hade inget rivjärn.

Av Barbro Åberg - 24 oktober 2011 18:48

Fått en liten utmaning från Ankanplankan.

1. När ingen ser eller hör mig… pratar jag för mej själv och sjunger med i musiken om det spelas nån.
2. Jag går aldrig hemifrån utan… min stora handväska som Pethra sytt med allt möjligt i från plånbok till snacks och paraply.

3. Min blogg heter som den gör för att jag… kallas för Babsan och 22 står för min mailadress som jag fixade för typ hundra år sen och då fanns babsan22, babsan222 o.s.v så jag tog det enklaste!!

4. Om jag vågade skulle jag… vilja hoppa fallskärm men är så förbannat höjdrädd så att det gör ont i kroppen att stå på en stol eller öppna en catering eller ett fik med omaka koppar och stolar m.m Typ loppisfynd som folk kan köpa med hem om dom vill. Hembakta goa grejer.

5. Om tio år kommer jag att… bo kvar där jag bor men kanske ha bytt jobb även om det är skönt med närheten till jobbet. Men helst så har jag vunnit pengar och flyttat till Bahamas.


Idag har dagen varit lika rörig som vanligt på jobbet. Måndag!! Grönsakerna kom vid 10, vi startar luncherna vid halv 10. Tur att ingen ville ha nåt före!!

Våran lilla praktikant är så sölig så det tar 2 timmar att fixa 20 räkmackor!!

Pålägg var slut, ägg var slut, jag var slut!!

  Nåja hem som vanligt till lilla tvättstugan till 2. Jo Mats va hemma och vabba för Andreas och han ringde mitt på dan och sa att mitt paket kommit. Jippie!! Jag har fått en ny leksak, en telefon.

Samsung Galaxy s 2!!       Samsung Galaxy S II Fast en svart!

Just nu fattar jag ingenting men det kommer väl hoppas jag!

  Skulle behöva ta hand om resten av svampen oxå. Om jag kanske ska ta med den till jobbet så Maja får den så behöver jag inte göra ett skvatt med den. Mycke bra förslag!

Av Barbro Åberg - 23 oktober 2011 22:08

Ska bara slänga in ett snabbt inlägg för att hoppa i säng sen.

Har varit hos föräldrarna och då tog jag med mej mamma ut i skogen för att plocka en del svamp och det blev det. Herre djävlar va mycke svamp. Till slut så gick jag bara. Nu ligger det mesta på tork i hela lägenheten, kantarellerna är kokta och svarta trumpeter uppträdda på snöre.

  Vid 5-6 var jag på poweryoga. Man blir riktigt skönt slö i hela kroppen efter ett sånt pass. När jag kom hem så hade Mats gjort spagetti och köttfärssås på hjortfärs och färska champinjoner. Mycke gott!

Nu är det natti natti.

Av Barbro Åberg - 22 oktober 2011 10:51

Sitter och löser melodikrysset och ska snart ringa mamma för att kolla vad vi missat.

Sen ska jag bara dricka upp kaffet, borsta tänderna och sen åka till päronen. Får se om det blir nån svampplockning eller om det ska regna. Får ta med regnkläder och extra ombyte så kanske det inte spelar nån roll.

  Mamma hade glömt bort krysset så det var ju tur att jag kunde själv den här gången.

Nu ska jag ta och sätta fart. Puss och hej!!

Av Barbro Åberg - 21 oktober 2011 19:44

2 dl vetemjöl                ½ dl fullkornsmjöl

2 dl grahamsmjöl         3 dl rågmjöl

1 dl vetekli                   1½ dl havregryn

1 dl solrosfrön               2 tsk bikarbonat

1 tsk bakpulver              1 tsk salt

blandas ihop

1½ dl lingonsylt             1½ dl sirap

5 dl filmjölk

tillsätts och blandas ordentligt.

Mjöla 2 avlånga bakformar och häll i smeten.

Grädda i 175 grader i 1.45-2 timmar.


Om man vill kan man även ha i torkad frukt och annat som man tycker är gott.

Av Barbro Åberg - 21 oktober 2011 17:29

Äntligen!! Den här veckan har varit en prövning. Mycke att göra hela tiden. Skönt för att tiden går fort, mindre skönt för man blir helt slut!

  Har hoppat på Ankans viktminskningståg oxå. Får se hur det går. Vi ska gå ner massor i vikt till jul. Jag ska försöka komma ner till min målvikt 70-72 kilo. Vägde mej i morse och har faktiskt gått ner ytterligare ett kilo så det kanske inte är sååå omöjligt, vi får se. På söndag blir det poweryoga och sen får vi se vilka pass vi tar under veckan.

  Imorgon ska jag åka till mamma så det blir nog inte nåt skrivande förrän söndag, jo på förmiddan förstås men inget på kvällen.

Ska se om det fortfarande finns nån svamp i skogen. Annars får jag frisk luft och lite meditativ avkoppling.

  Barnens kort från skolan har kommit. De blev otroligt bra. Så vackra barn!!   

Idag blir det nudlar till middag och sen ska vi ha mys med räkor, lax, ost och kex till idol istället. Ska bli gott men jag gissar att jag får skala till alla andra!! Får stå ut med att titta på idol oxå!! suck! 

Av Barbro Åberg - 20 oktober 2011 15:12

och jag är bara trött. Fattar inte varför man inte piggnar till!!

  Mycke på jobbet varje dag just nu så det kanske har en bidragande orsak samt att det är höst. Hela min kropp håller på att stänga ner för vinterdvala.

  Idag fick jag en komplimang av en kund. Trevligt när dom ser att man gjort nåt.

Om mej


Gjorde en gastric bypass operation den 11/1-11 och har berättat lite om vägen till ett lite smalare liv.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Bloggar jag följer

ankanplankan.wordpress.com

hea71.bloggplatsen.se

bypassoperation.blogg.se

imsavimsas.blogspot.com

mygastricbypassoperation.blogg.se

alladessaliv.blogg.se

lenalindberg.bloggplatsen.se

eela.bloggplatsen.se

besöksräknare

Min gästbok

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

RSS

Besöksstatistik

viktgradering


Ovido - Quiz & Flashcards