babsan22

Alla inlägg den 9 oktober 2011

Av Barbro Åberg - 9 oktober 2011 15:56

Har inte gjort så många knop idag förutom städat i torrskåpet. Var ju på tiden. Hitta lite grejer som jag inte visste fanns där bl.a 2 flaskor med rhode island-dressing (bra nu när sommaren och salladsätning är över) och 1 kaffepaket (det skulle jag vetat härom dan när jag var utan). Nu har jag hällt över i plastbyttor det som behövdes och fick plats och sen har jag skrivit upp vad jag har så jag inte behöver köpa nästa gång. Hitta 2 burkar tacosås och 1 burk salsasås oxå samt 4x3 paket med makrill. En riktig liten skattgömma.    

  Sen har vi kollat film, först Blitz med Statham och nu går Bad Teacher med Cameron Diaz. Den va ju inte den allra bästa jag sett, därför sitter jag här!! Kan inte kalla den komedi direkt! Inte riktigt min typ av filmnöje.

Av Barbro Åberg - 9 oktober 2011 11:07

Så var jungfruturen till Ullared avklarad. Åkte kvart i 5 på morgonen och kom hem kvart över 2 på natten. Vi var nere halv 10.

  Tog så duktigt med mej kameran för att jag skulle kunna fota lite så ni skulle få va med men tror ni att det var nåt batteri i den?? Nä inte ens så jag kunde ta 1 kort. Och extrabatteriet som ALLTID annars ligger i fodralet var ju så klart inte heller med.

  Kan tala om att jag var inte ensam där. Höll på bli galen både en och två gånger. Dra runt på kundvagnen var det inte tal om utan den var bara ställa nånstans och sen gå och plocka. Folk är ju som galna.

  Vid 2 var jag klar för att åka hem så från dess med en fikapaus emellan fram till 19 när alla äntligen var ute så drällde jag mest omkring. Kan tänka mej åka dit fler gånger men f-n inte lika länge!! Så gick vi och käkade innan vi åkte hem så strax efter 9 kom vi i väg därifrån. Suck!!

  Kanske tar med mej barnen och åker ner nästa gång bara vi. Då är vi väl klara på 2 timmar och kan åka hem igen.

  Julklapparna är avklarade, bara lite småfix kvar på dom.

Hittade 2 par jeans, 129:- och 149:-, till Andreas samt 2 par termobyxor, 1 svart 1 blå, för 149:- st. Massa strumpor, kalsonger och trosor till barnen så nu kanske jag får ha mina strumpor för mej själv. 1 par stövletter till mej mej liten klack för 99:- och ett par uggs till Emma för 199:- (hoppas hon gillar dom!!).    Dragkedja på insidan.

  Det står love med glitter.

Sen blev det lite annat plock, disktabletter, strössel, handskar, julpapper, juletiketter, jo en bordslampa till köksfönstret, glödlampor till ungarnas taklampor (halogen 2-pack ikea 40:-, Ica 70:-/st, Ullared 2-pack 20:-). Slutade med 3 stora pappkassar och en full plastback. Nöjd!

  Idag blir det väldigt soft för jag är fortfarande trött.

Om mej


Gjorde en gastric bypass operation den 11/1-11 och har berättat lite om vägen till ett lite smalare liv.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Bloggar jag följer

ankanplankan.wordpress.com

hea71.bloggplatsen.se

bypassoperation.blogg.se

imsavimsas.blogspot.com

mygastricbypassoperation.blogg.se

alladessaliv.blogg.se

lenalindberg.bloggplatsen.se

eela.bloggplatsen.se

besöksräknare

Min gästbok

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

RSS

Besöksstatistik

viktgradering


Ovido - Quiz & Flashcards