babsan22

Alla inlägg den 26 oktober 2011

Av Barbro Åberg - 26 oktober 2011 21:38

Missade att tala om att jag faktiskt fick tummen ur.... och tog hand om äpplena jag fick av en kompis.

Tjugo över nio igår kväll började jag skala, kärna ur och skära i bitar. Sen kokade jag med vatten, kanel och socker alla äpplen till kräm. Blev kalasgott! Fick godkänt av Emma trots att det inte var mormor som hade gjort den.

Måste erkänna att den blev förbannat god!!

  Kvällsmellisen idag blev äppelkräm med mellanmjölk faktiskt. Blev lite gräddmjölksfeeling. Gott!! Dricker ju lättmjölk i vanliga fall. Ända grej som jag använder lätt i och det är för att jag inte gillar gräddsmaken på mellanmjölk.

  Glömde ju även skriva att jag även imorse kokade Ankans äppelgröt. Den är god men hur i hela h-vete ska man få i sej den gigantiska portionen?? Tog ändå mindre havregryn än vad som står i receptet. Fick i mej halva.

Kanske därför man aldrig går ner i vikt?? Har väl krympt magsäcken förmycke.

Av Barbro Åberg - 26 oktober 2011 18:49

Man har ju totalt glömt hur det är. Den här lille herren är dessutom van vid att bli buren nästan hela tiden så han blir lite grinig när jag slänger ner honom på golvet. Allergisk mot att kånka runt på ungarna. Mina fick snällt krypa dit dom skulle.

Fast han verkar ha ont i magen oxå och la en kacka i blöjan som lukta väldigt surt.

Nu har Emma äntligen fått honom tyst så vi får hoppas det fortsätter tills hans föräldrar kommer. Det såg ut som att han tänkte somna i hennes famn så vi får se. Mår han inge bra så är han väl lite extra trött. Han slocknade som en sten. Hoppas han tänker sova hela natten sen så dom slipper ha honom vaken för att han somnat för tidigt.

  Hans storebror sitter i soffan och kollar film.

Skulle behöva åka och handla nån dag oxå men kan vänta tills alla fått lön och varit i väg så det blir lugnt i affären. Kanske kan låna en bil imorgon och åka till Maxi?! Eller om Mats släpper mej på Maxi på lördag när han ska in till stan för att lämna av Andreas hos Mats syster. Dom ska skjutsa upp sin unge till mormor/farmor några dar på höstlovet och Andreas ska med. Det skiljer bara 3 veckor på kusinerna så dom kan få det ganska kul hoppas jag.

  Nu ska jag göra Edvin sällskap en stund.

Om mej


Gjorde en gastric bypass operation den 11/1-11 och har berättat lite om vägen till ett lite smalare liv.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Bloggar jag följer

ankanplankan.wordpress.com

hea71.bloggplatsen.se

bypassoperation.blogg.se

imsavimsas.blogspot.com

mygastricbypassoperation.blogg.se

alladessaliv.blogg.se

lenalindberg.bloggplatsen.se

eela.bloggplatsen.se

besöksräknare

Min gästbok

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

RSS

Besöksstatistik

viktgradering


Ovido - Quiz & Flashcards