babsan22

Alla inlägg den 2 oktober 2011

Av Barbro Åberg - 2 oktober 2011 18:35

Har varit duktig och gjort köttbullar på ca 3 kg blandfärs med ädelost i. Blev ganska många fast alla är inte kvar. Hamnade en del i diverse magar under stekningen. Sen blev det (håll i er!!) köttbullar med potatismos och gräddsås till middag! Trots det så kommer det hamna en del i frysen.

Efter all stekning så stack jag iväg på massage. Skönt men ändå inte. Gjorde så förbannat ont men nu har jag inte så ont i skulderbladet längre utan nu känns det mer som träningsvärk. Ska försöka få min älskade make att smörja mej med tigerbalsam efter duschen.

  Nu efter middagen så har jag satt en dubbel bulldeg. Det är ju kanelbullens dag på tisdag och då lär jag inte orka baka nåt. Kan ju förvisso ta hem från jobbet men det är goare med hembakt!!

Ska strax ropa in Andreas för han ville hjälpa till att baka.

Tjillevipp!!

Av Barbro Åberg - 2 oktober 2011 11:03

Så var då söndagen här. Vi åt scones till frukost. Riktigt roligt att göra scones nu för tiden för jag bara fixar alla ingredienser i en bunke och så jobbar Andreas. Är det sånt som kallas för barnarbete??

  På agendan står idag massage kl.15.00 Ska bli sååå skönt, iallafall efteråt för det brukar göra grymt ont under tiden. Idag har jag förbannat ont i skuldran eller har haft hela veckan, och det strålar fram i armhålan och upp mot bröstet. Konstigt ont!

  Får se hur jag mår efter det om jag ska gå på zumba idag.

Igår köpte jag blandfärs och köttfärs så jag ska göra en gigantisk köttbullesmet så det räcker ett tag. Kan vi äta köttfärslimpa med kokt potatis och gräddsås till middag!!

  Tänkte jag skulle baka kanelbullar oxå men får se om jag orkar. Känner mej lite lat idag. Annars så är det ju förbaskat gott med nybakta bullar och kall mjölk.

Om mej


Gjorde en gastric bypass operation den 11/1-11 och har berättat lite om vägen till ett lite smalare liv.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Bloggar jag följer

ankanplankan.wordpress.com

hea71.bloggplatsen.se

bypassoperation.blogg.se

imsavimsas.blogspot.com

mygastricbypassoperation.blogg.se

alladessaliv.blogg.se

lenalindberg.bloggplatsen.se

eela.bloggplatsen.se

besöksräknare

Min gästbok

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

RSS

Besöksstatistik

viktgradering


Ovido - Quiz & Flashcards