babsan22

Alla inlägg den 14 juni 2011

Av Barbro Åberg - 14 juni 2011 18:20

Glömde ju tala om varför det inte blev nåt skrivet igår.

Slutade 14.00 och hastade som vanligt hem för att ha tvättstugan. Va där till fem i halv 3. In med allt och sen hem och gjorde pannkakssmet.

  Plockade lite hemma tills det va dags att gå till stugan igen vid kvart över 3. In med allt i torktumlare och torkrum och hem igen.

Började steka pannkakor. 10 över 4 kom Mats hem och fick ta över stekning så jag och Emma kunde börja äta.

  5 i halv 5 så gick hon och jag till stugan för att vika och ta hem allt.

10 i 5 åkte vi till skolan för att hon och hennes klass skulle ha klassfest. Där var vi 3 föräldrar som fixade i ordning med godis, chips, popcorn och läsk. Gick även runt och satte upp tipspromenadsfrågor.

  Mellan 18-21 var det fest med lekar och dans, fullt ös!

Mitt i allt kommer då lilla Barbro på att hon inte köpt nåt till fröknarna för idag tisdag så var det skolavslutning.

  Tjugo över 9 åker vi från skolan, skjutsar hem Mikaela och sen drog jag och Emma till ICA Maxi som har öppet till 22. Var där 5 över halv 10 och ute igen 10 i 10. Klockan 10 var vi hemma igen.

Då bredde jag en knäckemacka och satte mej i soffan och läste lite och sen vid 11 gick jag och la mej. Därför blev det inget skrivet igår.

Klockan ringde 10 över 5 imorse! Inte så jättepigg!

Av Barbro Åberg - 14 juni 2011 17:58

Ytterligare en dag from hell är till ända. Började 6 imorse och slutade halv 5 så jag är lite mör idag. Blir tidig sänggång idag. Haft mycke mackor, sallader och smörgåstårtor idag men nu ska det förhoppningsvis bli lugnt fram till midsommar.

  Hade lite tur idag oxå, hann hem precis innan det började regna. Hade ingen jacka utan bara t-shirt så det va skönt att slippa bli blöt!

Avancerad matlagning idag. Tog fram lasagne och makaronilåda ur frysen. Ska inte ha nån matlåda till imorgon för jag ska äta rostbiff och potatissalladen som jag gjorde idag. Tror den blev riktigt lyckad. Majonnäs, gräddfil, ättiksgurksspad, ättiksgurka, rödlök, smörgåskrasse, basilika, svartpeppar och salt. Och så stå och gotta till sej över natten, mmmmmmm!!

  Nä ska ta och värma på maten innan klockan drar iväg för mycke.

Tjillevipp

Om mej


Gjorde en gastric bypass operation den 11/1-11 och har berättat lite om vägen till ett lite smalare liv.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13
14 15 16
17
18 19
20 21 22 23
24
25
26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Bloggar jag följer

ankanplankan.wordpress.com

hea71.bloggplatsen.se

bypassoperation.blogg.se

imsavimsas.blogspot.com

mygastricbypassoperation.blogg.se

alladessaliv.blogg.se

lenalindberg.bloggplatsen.se

eela.bloggplatsen.se

besöksräknare

Min gästbok

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

RSS

Besöksstatistik

viktgradering


Ovido - Quiz & Flashcards