babsan22

Alla inlägg den 8 juni 2011

Av Barbro Åberg - 8 juni 2011 17:49

Idag hade vi asmycke att göra på jobbet. Tur att Anna kom även idag och fixade smörgåstårtorna för jag hade INTE hunnit. 18 stycken blev det idag. Imorgon är det 1. Lite skillnad!!

Mycke lunch och mycke mackor oxå. Folk är som tokiga. Ska väl inte klaga för så länge dom kommer så får jag lön.

  Mitt i lunchen lyckades jag dra fingret med knogen över stålkniven på plastfilmen så blodet sprutade. 1½ cm långt jack ända ner till benet, gissa om jag höll på att svimma?? Pinnen full med lappar på luncher som skulle ut, inte riktigt läge för det just då. Ont satan gör det fortfarande. Undras om man kanske borde gått och fått det sytt eller nåt? Varje gång jag lyckas vika på fingret så går det upp och börjar blöda igen. Nåja det som inte döda det härdar, eller tvärt om!

  Idag har jag gjort lasagne på färska lasagneplattor, får vi se hur det går. Blev iallafall en djävla massa. Gigantisk form, hehe. Mycke mat till min enorma mage! Ska väl förhoppningsvis få hjälp med att äta upp.

Många matlådor i frysen..

  Nu slutar Andreas träning så dom är väl hemma om en kvart-tjugo minuter. Hoppas allt är klart då och att det inte blir torrt. Fick spä ut såsen några gånger för att den skulle räcka.

  Doftar gott och bara "lite" vitlök.

Nu ska jag packa ihop så vi går ut och sätter oss för att äta. Mats kommer att gnälla för att det blir varmt men det struntar jag i.

Hörs kanske senare!

Om mej


Gjorde en gastric bypass operation den 11/1-11 och har berättat lite om vägen till ett lite smalare liv.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13
14 15 16
17
18 19
20 21 22 23
24
25
26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Bloggar jag följer

ankanplankan.wordpress.com

hea71.bloggplatsen.se

bypassoperation.blogg.se

imsavimsas.blogspot.com

mygastricbypassoperation.blogg.se

alladessaliv.blogg.se

lenalindberg.bloggplatsen.se

eela.bloggplatsen.se

besöksräknare

Min gästbok

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

RSS

Besöksstatistik

viktgradering


Ovido - Quiz & Flashcards