babsan22

Alla inlägg under april 2011

Av Barbro Åberg - 25 april 2011 12:33

Måndag och man är ledig, så skönt. Skulle kunna vänja mej med att ha 4 dagars vecka.

  Idag ska jag in till stan och träffa Petra, ska bli roligt. Ska ta tjugo över 1-tåget för vi ska ses vid 2 vid Åhléns (som vanligt). En alldeles utmärk träffpunkt. Får se om jag känner igen henne, hon har ju oxå gått ner massor i vikt!!       

Vi ska göra en liten shoppingrunda och kanske gå å fika nånstans. Får se vad vi gör.

  Det är jättevarmt ute idag, tyckte vi skulle grilla men får se när jag kommer hem. Kanske ska äta sallad, det är ju gott fast Andreas äter ju inte grönsaker. Blir torftig sallad med lite gurka och burkmajs.  :) Äh han får väl lära sej! Ska jag inte glömma att köpa alla grejer men det ska nog gå bra. Emma ville ha blomfrön oxå, hoppas dom har det på ICA. Lär jag ju märka.

 Nu ska jag ta och fixa iordning mej, hör väl av mej en liten stänkare ikväll så ni får veta om det blev nåt snyggt på shoppingrundan. Tjingeling!!

Av Barbro Åberg - 24 april 2011 09:18

Så var vi åter hemma igen. Borta bra men hemma bäst.

Glädjande nog så har jag, trots att vi varit hos svärmor där man inte gör nåt annat än äter, gått ner 1 kilo, tjohoooo!! Skönt att jag inte fryser lika mycke längre men ändå går ner i vikt.

  Vi åkte ju upp till Ljusne direkt efter jag slutat jobbet i torsdags. När vi kom upp fick vi varma mackor med champinjonstuvning, det är riktigt gott och länge sen.

Skönt att se att Leif mår bättre och att hans tal har förbättras så nu fattar man oftast vad han säjer om man bara ger honom lite tid att komma fram till vad han menar.

Nackdelen för Mats är att han åter kommer på en massa som ska göras på huset som Mats måste göra.

Igår fick han klättra på taket och ta ner radioantennen åt honom. Leif var upp och klättra själv men då blev Mats förbannad på honom och sa att klättrar du inte ner så skiter jag i det här och åker hem, då lyssna han iallafall. Han e ju så satans envis och lyssnar inte på nån.

  Sen klippte vi ur alla deras äppelträd så jag fick jättefina vattenblåsor på fingrarna. Får se om vi lyckades ta livet av dom eller om det blir några fler äpplen.

  Efter middan, kräftfyllda laxfiléer med kokt potatis och dillsås, så åkte vi hem. Var hemma vid 21, eller hade varit om vi inte stannat på ICA Maxi.

  David satt ute när vi kom hem så Mats och jag tog en öl och gick ut till honom en stund, kallt så jag va bara ute en liten stund.

  Skönt att sova i egen säng!!    

Av Barbro Åberg - 20 april 2011 21:53

Tänkte passa på att önska alla en Glad Påsk för jag vet inte om det blir så mycke skriva nu när vi åker till svärmor, dom har ingen dator. Emma ska ta med sej sin laptop men det gäller att kunna krascha in på nån annans nät oxå. Hon lyckades korta stunder förra gången men jag lovar inget. Annars så återkommer jag antagligen på lördag med nya tag.


                                   

Av Barbro Åberg - 20 april 2011 16:59

Nu är det bara en dag kvar sen är det lite påskledigt. Vi ska åka upp till svärmor så då lär man väl gå upp 10 kilo. Man gör inget annat än äter där och så är man aldrig ute utan sitter och glor på TV och äter godis och flyttar sej fram och tillbaka från köksbordet för frukost, fika, lunch, fika, middag, fika och sen lite fika innan man går och lägger sej. Tur att det bara rör sej om 2 dar!!

  På måndag ska jag träffa Petra, en gammal jobbarkompis sen globen. Det va typ ett år sen vi sågs sist fast det är som vanligt med oss. Hör sällan av oss nån av oss men rätt vad det är så ses vi och pratar en massa skit och sen dröjer det ett år till nästa gång igen.    

  Ungarna har påsklov den här veckan så idag fick Andreas följa med en kompis, hennes mamma och kusin in till Skansen. Hoppas han tycker det är kul men det gör han säkert.

  Fortfarande jättesnorig så jag funderar på att skippa träningen. Man kan aldrig gå dit och göra lite grann utan det blir alltid att man är helt slut efter. Förvisso kata-träning idag och det är jättekul och inte så jättejobbigt.

  Nä nu ska jag börja fixa mat så over and out!

Av Barbro Åberg - 19 april 2011 18:46

Igår ringde Anna, min chef, för att fråga om jag kunde jobba 6-15.30 istället för 7-16.30 för det hade kommit in räkmackor till halv 7. Visst inga problem, lite tröttmössa på morgonen bara men det går över. Kommer in på jobbet kvart i 6 och då säjer Magnus (andra chefen) att tanten just ringt och hämtar inte räkmackorna förrän halv 12. Gissa hur imponerad jag blev...! Hade kunnat sova en timme till!!!

  Nåja fick komma hem ganska bra tid.

Hem och laga mat, kassler med champinjonsås och potatis, gott! Sen sparka iväg Emma till träning och packa ihop alla skitkläder för att gå till tvättstugan. Sånt underbart nöje! Nopp!! Tänkte snabbt plita ner några rader så ska jag gå dit igen för att hänga upp och slänga i torktumlaren.

  Shiiitbil vad jag blivit snorig, nyser hela tiden. Nån som vill byta med mej??

Och så luktar det gammalt ruttet ägg ur vårat avlopp i badrummet. Man håller dörren stängd men lukten sipprar ut genom gallret i dörren så det stinker i hela lägenheten, namnam! Mats har ringt och felanmält men dom kommer inte förrän torsdag så vi får stå ut ett tag till. Hjälper inte ens att spola i duschen. Har häll både klorin och såpa men det stinker lika gott!

  Nä nu ska jag till tvättstugan så tjillevipp!!

Av Barbro Åberg - 18 april 2011 17:18

Idag var det skiiiiitlugnt på jobbet och vi lalla runt och undrade hur dan skulle ta slut ända till kvart i tolv. Då small det till helt utan förvarning och blev asmycke. Salladen tog slut, alla tillbehör såsom gurka, paprika, bönor, champinjoner tog slut. Upp med en majsburk och fram med ärtor ur frysen, fort,fort!! Skitkul när det händer nåt men liiite förvarning tack!

  Klockan 2 for jag och Emma till Södertälje och ortopedverkstan för att kolla hennes onda knölar på fötterna och jag beställde inlägg till henne. Kostade "bara" 1600:-. Ska ringa hennes husläkare imorgon för att höra om det går att få det billigare, annars får jag skicka kvittot till hennes försäkringsbolag kanske man får tillbaka nånting.

  Åkte förbi ÖoB på väg hem, mycke rolig butik!! Lite dyr bara.     Åh en sån, va billig, åh en sån, va billig. Vid kassan - åh herregud va dyrt!! Så 400 kr senare åkte vi hem och laga mat. Kycklingpasta, enkelt och smärtfritt.

Ska snart ta och gå ut och sätta mej i pergolan tror jag. Solen skiner och det verkar va jätteskönt.

  Ska göra ungarnas påskägg oxå så jag har det gjort. Köpte en del godis på ÖoB. Passa på när det va så billigt. Vi ska ju till svärmor på torsdag så jag blir hämtad direkt efter jobbet så då måste allt va klart.

Av Barbro Åberg - 17 april 2011 19:36

Det blir ett ganska sent inlägg från mej idag. Stack ju till jobbet till halv 11 med panik i blicken.

  Sitter i godan ro vid frukosten tillsammans med familjen väl medveten om att jag börjar HALV 11 och kollar till på klockan, kvart över 10!! Kvart över 10?! - Men för helvete jag börjar ju halv 11 och for runt som ett skållat troll för jag hade ingen mascara och måste borsta tänderna. Hade lyckats få i mej ett ägg och 3 skedar risifrutti. Men jag va på jobbet prick halv 11!!! Tur man inte har så långt.    

  Sen jobba till halv 5, stack och handla det sista och hem för vi skulle grilla. Satt igång med hasselbackspotatisen, in med den i ugnen och marinerade kycklingen sen hällde jag upp ett glas vin för det tyckte jag att jag var värd och gick ut i solen och satte mej med mina grannar.

  Måste få säja att jag trots mens har gått ner ett kilo till så nu har jag spräckt 20-kilosvallen!! Hipp hipp hurra för mej idag!    

Kilo  - 20

Lår  - 9 cm

Rumpa - 12 cm

Midja - 15 cm

Tuttar - 9 cm         

                                    Hehe jag om ett halvår!!

Av Barbro Åberg - 16 april 2011 10:14

Sovit riktigt gott trots att gubben inte va hemma för Emma sov hos mej istället. Vakna vid halv 9, vände på mej och dog en timme till.

  Upp och plockade ur diskmaskinen medan ungarna fixa frukost och nu sitter jag här vid datorn och lyssnar på mitt och mammas lördagsnöje, melodikrysset.

  Fortfarande lite ont i halsen och snorig. Börjat gå in i öronen tror jag men det går väl över. Bara härda ut!! Det som inte dödar det härdar eller om det va tvärt om?!   

  Idag ska det väl inte hända så mycke hoppas jag. Ska in och hämta Mats vid båten men annars så ska det väl va lugnt. Får se hur vältankad han är! Kanske låter honom va kvar vid båten för å ta sej hem själv så hinner han nyktra till lite..!  ;)

  Idag ska vi grilla hamburgare till middag så det är väl bra om gubben redan är färdigmarinerad så behöver han inte så mycke mer.

  Solen skiner och det är 11 grader varmt, verkar otroligt lovande!!!


Om mej


Gjorde en gastric bypass operation den 11/1-11 och har berättat lite om vägen till ett lite smalare liv.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
<<< April 2011 >>>

Bloggar jag följer

ankanplankan.wordpress.com

hea71.bloggplatsen.se

bypassoperation.blogg.se

imsavimsas.blogspot.com

mygastricbypassoperation.blogg.se

alladessaliv.blogg.se

lenalindberg.bloggplatsen.se

eela.bloggplatsen.se

besöksräknare

Min gästbok

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

RSS

Besöksstatistik

viktgradering


Ovido - Quiz & Flashcards