babsan22

Alla inlägg den 8 april 2011

Av Barbro Åberg - 8 april 2011 19:27

Känner mej väldigt seg idag. Emma kom hem från skolan, käka mellis och gick sen och la sej i soffan. När Mats kom hem vid 4 så gick hon in i sitt rum, satte sej vid datorn trodde jag men det visade sej vid middan att hon lagt sej och sovit för hon hade ont i huvet även hon. Undrar om det är nåt som just nu??

  Till middag blev det hasselbackspotatis och kycklingfilé. Till det blev det bearnaisesås eller tzatziki. Köpte faktiskt lohmannders (tror jag den heter). Dom har bra bea så jag provade tzatzikin oxå och den var riktigt fin. Kan rekommenderas.

  Undras om det är nåt på TV idag eller om man ska lägga sej i badet och sen sova tidigt?!. Lät ju inte allt för dumt!! Så får det bli!  

Slänger in en härlig sommarbild på mej och barnen med utsikt över Visby. Snart varmt och skönt igen!!

Trevlig fredag!

Av Barbro Åberg - 8 april 2011 12:53

Är hemma idag för Andreas ringde när jag var på till jobbet och sa han hade ont i huvudet. Han började lite igår kväll med att han hade ont i magen så han hade svårt att somna men trodde det va för han va övertrött.

  Väckte som vanligt och stack till jobbet, så ringde han när jag va halvvägs. Gick till jobbet och började förbereda med mackor och lite annat. Emma va ju ändå hemma till kvart i 8. Lotta kom till jobbet vid 9 så då packade jag ihop och gick hem. Även om jag har duktiga ungar som klarar sej mycke själva så vill jag inte lämna dom när dom är sjuka för det kan hända vad som helst.

  Nu har jag satt en bulldeg, passa på när man har tid, ingen egentlig lust men...

Andreas ligger i soffan och kollar disney channel eller nåt sånt, lite låg idag. Huvudvärken gick över med lite alvedon har inte kollar om han har nån feber men har brukar alltid få undertemp när han är sjuk. Normaltemp 36,6 och när han är sjuk brukar den krypa ner runt 35,5. Jättenormalt?? Näe inte mycke!!

  Min vikt står fortfarande still. Skittråkigt. Nästan så man önskar att börja frysa igen så man börjar knalla neråt. Vägrar att stanna nu för då slutar jag att äta så det kommer igång. Dricker dåligt för man har hela tiden skitmycke på jobbet och hinner inte dricka och sen får man ju välja på rasten om man vill äta eller dricka för jag hinner inte båda för det ska gå en kvart efter jag ätit innan jag kan dricka nåt och då har man redan börjat jobba igen och har häcken full. Och man kan inte tömma ett glas i stöten för jag får inte i mej så mycke på en gång..blablabla, gnäll, gnäll. Så det va skönt att bli av med det. Får passa på idag att vätska upp mej.

  Så fort jag ätit eller druckit så låter magen som en morrande tiger. Undrar om det är normalt?!

  Åh nu ringde klockan så nu ska vi baka bullar.

Over and out!

Om mej


Gjorde en gastric bypass operation den 11/1-11 och har berättat lite om vägen till ett lite smalare liv.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
<<< April 2011 >>>

Bloggar jag följer

ankanplankan.wordpress.com

hea71.bloggplatsen.se

bypassoperation.blogg.se

imsavimsas.blogspot.com

mygastricbypassoperation.blogg.se

alladessaliv.blogg.se

lenalindberg.bloggplatsen.se

eela.bloggplatsen.se

besöksräknare

Min gästbok

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

RSS

Besöksstatistik

viktgradering


Ovido - Quiz & Flashcards