babsan22

Alla inlägg den 4 april 2011

Av Barbro Åberg - 4 april 2011 21:14

Köttfärsgratängen blev jättegod, helt klart så återkommer den på vårat middagsbord.

  Sen gick jag och fixade klart i tvättstugan medan Mats åkte ner med barnen till träningen. Sen hem och byta om och vänta på Att Mats kom hem med Andreas så att vi kunde åka till träningen. Så nu har jag stått och slagit på kudde i en timme, lär få träningsvärk i axlarna. Hoppas att det va okej för lilla maggen att få lite stryk, återkommer jag inte imorgon så var det inte okej med maggen.     Till och med Sensei frågade om det var okej att ta en massa slag. Fint röd över hela bröstkorgen.

  Nåja nyduschad och sitter i soffan och kollar CSI så nu ska jag fortsätta med det.

  God natt!!

Av Barbro Åberg - 4 april 2011 15:12

Skönt att sluta kl 2 men man blir lite lost med jobbet och vad som blev gjort på eftermiddan och inte. Var dom packat undan lunchgrejorna m.m Skulle va bättre att jobba 7-16 alla dagar för då hinner man avsluta luncherna vid 3 och sen förbereda för morgondag och även beställa hem vad som ska hem. Fast å andra sidan hinner jag hem till tvättstugan som börjar kl 2. Brukar va hemma kvart-tjugo över så ingen hinner sno den heller så har man tvättat klart till 6. Jätteskönt! Slipper man stå till 10 på kvällen.

  Solen skiner, så klart när det är måndag. Nu fick vi vädret som skulle kommit i helgen. Så förbannat typiskt. Sånt här väder skulle de ha varit igår när vi grillade, hade varit lite mysigare.

  Idag gör jag en köttfärsgratäng. Såg receptet i en tidning hos mamma och försöker mej på det. Självklart så tog jag inte med mej receptet hem utan får försöka på egen hand. Man gör som en potatisgratäng fast med köttfärs i så hur svårt kan det va?! Stackars min lilla provkaninsfamilj.    Äsch dom är vana.

Inte alltid jag lyckas men oftast. Återkommer om hur det blev! Om vi inte stupar på kuppen.

  Nu ska jag tillbaka till tvättstugan så tjing!!

Om mej


Gjorde en gastric bypass operation den 11/1-11 och har berättat lite om vägen till ett lite smalare liv.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
<<< April 2011 >>>

Bloggar jag följer

ankanplankan.wordpress.com

hea71.bloggplatsen.se

bypassoperation.blogg.se

imsavimsas.blogspot.com

mygastricbypassoperation.blogg.se

alladessaliv.blogg.se

lenalindberg.bloggplatsen.se

eela.bloggplatsen.se

besöksräknare

Min gästbok

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

RSS

Besöksstatistik

viktgradering


Ovido - Quiz & Flashcards