babsan22

Alla inlägg den 19 november 2011

Av Barbro Åberg - 19 november 2011 12:42

  Igår efter en ganska lugn dag på jobbet så for jag, Emma och min plastunge Mia till Heron City för att kolla sista filmen i Twilight-serien, Breaking Dawn. Grymt bra film!!

  Höll ju på att bli som så att vi inte skulle få se den för det var 15-årsgräns och Emma är bara 13. Trodde inte det spelade nån roll om hon gick med sina föräldrar utan det är vårat ansvar men icke sa nicke.

  Ringde till SF i tisdags och då var det nej hon måste va 15 med medhavt leg som bevis. Jag som redan hade köpt biljetter!! Men det skulle gå att få tillbaka pengar eller byta mot annan film.

När jag kom hem vid halv 5 så var det nån som var jätteglad för dom hade släppt på åldersgränsen och det var fritt fram, lustigt bara några timmar senare.

  Vi började på Willys med att inhandla godis och dricka (jag hade vatten med mej, som vanligt!!) och sen fortsatte vi uppåt till restaurangdelen. Emma och jag tog thaimat, delade på en wok och Mia tog grekiskt.

  Sen fortsatte vi uppåt mot bion och Emma skulle ha snacks så hon fick ställa sej i den gigantiska kön.

Vi hade kalasbra platser på rad 13, nästan i mitten. Emma skulle få se sin Jacob i storbild rakt framifrån!!    Fast jag måste ju säja att Bella valde fel!!

  Vi var hemma vid halv 10 så vi hann även se slutet på Idol.

Idag har vi sjungit för barnens far för han fyller år och gett lite presenter. Ska äta tårta sen och till middag blir det biff med råstekt potatis och aromsmör och vitlöksglacerade morötter. mmmmm!!

  Solen skiner och det är 7 grader varmt. Kanske kan få med gubben på en promenad?! 

Om mej


Gjorde en gastric bypass operation den 11/1-11 och har berättat lite om vägen till ett lite smalare liv.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24
25
26
27
28 29
30
<<< November 2011 >>>

Bloggar jag följer

ankanplankan.wordpress.com

hea71.bloggplatsen.se

bypassoperation.blogg.se

imsavimsas.blogspot.com

mygastricbypassoperation.blogg.se

alladessaliv.blogg.se

lenalindberg.bloggplatsen.se

eela.bloggplatsen.se

besöksräknare

Min gästbok

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

RSS

Besöksstatistik

viktgradering


Ovido - Quiz & Flashcards