babsan22

Alla inlägg den 10 november 2011

Av Barbro Åberg - 10 november 2011 18:59

3 liter vatten                 3 liter klyftade äpplen

1½ tsk citronsyra            ½ tsk natruimbensoat

3 dl strösocker


Koka upp vattnet och låt det svalna.

Skölj äpplena och dela i klyftor, ta bort dåligt.

Lägg bitarna i en bunke och häll över nästan allt vatten.

Blanda citronsyran och natrium i resten, häll ner i äpplena och rör om.

Låt stå svalt i 3 dygn och rör om då och då.

Sila av massan och blanda i sockret. Rör tills det löst sej ordentligt.

Fyll på rena flaskor och förvara svalt.

Blanda med vatten till önskad smak när du ska dricka.

            

Av Barbro Åberg - 10 november 2011 18:46

Alltså inget kyrkligt och en massa musik utan vi var till Restauranggrossisten (som vi köper bl.a grönsaker ifrån) och dom bjöd på julbord och så fick man gå runt och kolla in deras lokaler och vad dom säljer. Hade ju kanske lika bra varit utan men det var lite trevligt. Fick lite tips om lite olika grejer som jag ska testa.

  Idag testade jag en ny varm smörgås på jobbet. Fått receptet ifrån en smörgåskurs jag gått. Man rör ihop lika delar philadelphia som fikonmarmelad, lite citronsaft och salt och peppar. Brer blandningen på 2 bröd (inte för tjockt). Lägger på ruccola, tunt skivad rödlök och salladskyckling. Lägg ihop bröden och grilla i smörgåsgrill. Suuuuuuper gott!!! Den vegetariska är oxå superkalas. Blanda ajvar med philadelphia, salt och peppar som bres på 2 bröd (inte för tjockt). Lägg på ruccola på ena brödet och babyspenat på det andra. Lägg rostade grönsaker på spenaten och lägg på det andra brödet. Grilla. Mmmmmmmm!!!

  Den tredje varianten har jag inte testat än så jag vet inte om det är god.

Blanda mango chutney hot med philadelphia, salt och lite peppar. Bred blandningen på 2 bröd (inte för tjockt). Lägg på ruccola, tunt skivad rödlök och stekt bacon. Lägg på andra brödet och grilla.

  Den tänkte jag testa imorgon. Återkommer om den går att äta.

Om mej


Gjorde en gastric bypass operation den 11/1-11 och har berättat lite om vägen till ett lite smalare liv.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24
25
26
27
28 29
30
<<< November 2011 >>>

Bloggar jag följer

ankanplankan.wordpress.com

hea71.bloggplatsen.se

bypassoperation.blogg.se

imsavimsas.blogspot.com

mygastricbypassoperation.blogg.se

alladessaliv.blogg.se

lenalindberg.bloggplatsen.se

eela.bloggplatsen.se

besöksräknare

Min gästbok

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

RSS

Besöksstatistik

viktgradering


Ovido - Quiz & Flashcards