babsan22

Alla inlägg under februari 2011

Av Barbro Åberg - 8 februari 2011 09:23

Idag fick det bli risgrynsgröt igen, har ledsnat på vaniljyoghurt och kräm (konstigt jag åt ju det bara varje dag!!).

Idag är det nåt konstigt snöblask som kommer från himlen. Har ingen som helst lust att gå ut. Ska till tandläkaren på koll kl 2 så får hoppas att det slutat till dess.

Måste ringa ögonläkaren för Andreas har fått tillbaka sitt röda i vänster öga, vet inte vad det är. Hoppas dom har tid idag vid halv 3-3 när jag ändå är där.

Måste ringa sydpoolen oxå för han vill ha kalas där när han fyller. Den lille skiten fyller 9 år, helt otroligt, min lille bebis!!! Undrar hur gammal jag är då?? 29?? Va 29 när Emma kom och hon blir 13, va 29 när Andreas kom och han blir 9 så hur kan jag fortfarande vara 29?? Kallas förnekelse!!    

Av Barbro Åberg - 7 februari 2011 19:31

Idag har det varit tvättstugan, skitgöra som måste göras! Sen har jag städat kryddhyllan och torkat av alla kryddburkar och ställt in dom i skåpet, dom blir ju så grisiga av att stå på utsidan. Får vi se om det va en bra plan eller om man blir galen av att behöva öppna skåpet hela tiden!?

Nu har jag gjort en milkshake. Försöker få i mej mina nutrilette eftesom jag måste få i mej extra proteiner, men dom smakar så äckligt så man nästan spyr varje gång så nu försökte jag mej på en liten luring för smaklökarna med att blanda i en banan för det brukar va en bra smakdödare men INTE!! Nåja smaka lite bättre iallafall så det går att få ner!!

Nu har jag kokat kaffe och startat diskmaskinen. Ska bara tvinga i mej min shake så ska jag lägga mej i soffan sen.

NattiNatti

Av Barbro Åberg - 7 februari 2011 08:34

Till frukost blev det idag risgrynsgröt. Funkade väl, vet inte om jag tyckte det va så himla gott längre..! Trist att man verkar byta allt som man förut tyckte va gott. Käkade ostbågar förra veckan och blev sååååååå besviken, smakade gammal sur strumpa. Jag ÄLSKADE ostbågar!!!   

 

Men iallafall nu har jag och Patrick varit ute på morgonpromenad, 3,8 km på 43 minuter. Ja det va ju inget rekord men vi skyller på att Northon va med och skulle pissa överallt!! Gick samma rutt igår och måste erkänna att det kändes lite i rumpan. Kommer väl lite efter idag med!! Men det är bara på det igen, måste bränna bort tårtan jag åt igår.

Av Barbro Åberg - 6 februari 2011 22:06

Idag var vi ut och hälsade på mamma och grattade henne i efterskott så idag har det inte blivit nån ordning på ätandet. Blev även tårta!!

Sen blev vi bjudna på middag hos brorsan och det blev tårta även där!! Grattade min brorsdotter i förskott. Mycke inte bra!!    

Ska jag hålla på så här så kommer jag aldrig att gå ner i vikt!! :(

Nåja nya tag imorgon, blir en morgonpromenad vid halv 8 sen måste jag till affären så det blir en prommis då oxå för jag har ingen bil..!

Så blir det kanske lite träning imorgon, tror jag ska börja lite lätt faktiskt.

Nu så blir det God Natt!!

Av Barbro Åberg - 6 februari 2011 10:09

Jo glömde säja, jag gjorde pizzabullar igår. Dom va klara lagom till min luch så det blev att det rök en del direkt. Jag, Mats, Emma, Andreas, Patrick och Johanna tog 2 var (det blev sammanlagt 40 st).

På kvällen tog jag ut några till och sen blev det väldigt sen kväll så det kom ut en laddning till. Nu har jag 4 st kvar i frysen, alltså gick det 36 st på en dag. Måste va ett bra betyg eller...?

Jag som gjorde dom för att ungarna skulle kunna ha som mellis när dom kommer från skolan!!    

Av Barbro Åberg - 6 februari 2011 09:58

God morgon!

Idag ska jag först ut och gå en promenad med grannen Patrick och deras hund Northon, röra lite på fläsket.

Sen ska vi åka till mamma och gratta henne i efterskott samt gratta Vilma (min brorsdotter) samtidigt, hon fyller 7 på tisdag.

Har en bakfull gubbe som går runt och stånkar, han kanske tror att han ska slippa följa med om han stånkar tillräckligt mycket. Not!! Han följer aldrig med så nu SKA han med oavsett vad han tycker. Jag ska med honom överallt men han följer aldrig med till min släkt eller vänner.

Nä nu ska jag sätta på mej ett par strumpor så ska vi ut och knalla en runda.

Tjillevipp!

Av Barbro Åberg - 5 februari 2011 09:51

Sitter här vid datorn och har nästan fått i mej min frukost, lite oboy kvar. Ska kanske koka lite kaffe idag, va ett tag sen jag drack.

Och idag hör och häpna ska jag ta mej tid och ork att göra pizzabullar. Har tagit fram skinka ur frysen så det är bara sätta igång...

Om nån är intresserad av receptet så säj till, ska säja att det är ett viktväktarrecept om nån är rädd för extra kalorier.    

Det är jättebra att ha i frysen till ungarna när dom kommer från skolan eller vill ha nåt lite extra, i matsäcken på utflykt m.m

Nu ska jag göra melodikrysset, kör det med mamma varje lördag. Bra anledning att ringa och prata lite med henne sen.

Höres!!

Av Barbro Åberg - 4 februari 2011 15:41

Nu är jag hemkommen igen efter mitt lilla äventyr in till den stora staden. Vi träffades vid 10 så gick vi hem till Mandi och fikade, köpte först färskt bröd och sen hem. Snön vräkte ner, hemskt väder!! Gott med varmt te och smörgås på det. Tiden flög iväg när vi satt och snackade om allt mellan himmel och jord. Skönt att lufta med nån som vet hur det är att inte kunna äta för fort eller för mycket.

Sen tog vi en LÅÅÅÅNG promenad genom rolandhovsparken och hela södermälarstrand bort till stadshuset, där skildes vi åt för Mandi svängde in på hantverkargatan för att gå hem och jag svängde ner mot centralen. Blåste smådjävlar på bron...hurraburra!!! En extra tröja åkte på när jag kom hem. Ska nog sätta på mej tofflorna oxå (tack för dom Pethra).

Och tro för all del inte att det va nåt gjort när jag kom hem för det hade varit ryggläge i soffan heeeeela dan!!!!    

Plockade ur diskmaskinen med mycke buller men vet inte om det gick hem riktigt!!

Så slutgnällt! Undrars om resten av familjen vill ha nån middag idag, själv räcker det ju med ett kex och det finns redan klart!!  hahaha

Ska se hur lång tid det tar innan nån reagerar för jag tänker inte engagera mej idag.

Gubben ligger och sover i soffan så från honom kan man nog inte räkna med nåt förrän framåt 8.  :)

 

Om mej


Gjorde en gastric bypass operation den 11/1-11 och har berättat lite om vägen till ett lite smalare liv.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Bloggar jag följer

ankanplankan.wordpress.com

hea71.bloggplatsen.se

bypassoperation.blogg.se

imsavimsas.blogspot.com

mygastricbypassoperation.blogg.se

alladessaliv.blogg.se

lenalindberg.bloggplatsen.se

eela.bloggplatsen.se

besöksräknare

Min gästbok

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

RSS

Besöksstatistik

viktgradering


Ovido - Quiz & Flashcards