babsan22

Alla inlägg den 4 februari 2011

Av Barbro Åberg - 4 februari 2011 15:41

Nu är jag hemkommen igen efter mitt lilla äventyr in till den stora staden. Vi träffades vid 10 så gick vi hem till Mandi och fikade, köpte först färskt bröd och sen hem. Snön vräkte ner, hemskt väder!! Gott med varmt te och smörgås på det. Tiden flög iväg när vi satt och snackade om allt mellan himmel och jord. Skönt att lufta med nån som vet hur det är att inte kunna äta för fort eller för mycket.

Sen tog vi en LÅÅÅÅNG promenad genom rolandhovsparken och hela södermälarstrand bort till stadshuset, där skildes vi åt för Mandi svängde in på hantverkargatan för att gå hem och jag svängde ner mot centralen. Blåste smådjävlar på bron...hurraburra!!! En extra tröja åkte på när jag kom hem. Ska nog sätta på mej tofflorna oxå (tack för dom Pethra).

Och tro för all del inte att det va nåt gjort när jag kom hem för det hade varit ryggläge i soffan heeeeela dan!!!!    

Plockade ur diskmaskinen med mycke buller men vet inte om det gick hem riktigt!!

Så slutgnällt! Undrars om resten av familjen vill ha nån middag idag, själv räcker det ju med ett kex och det finns redan klart!!  hahaha

Ska se hur lång tid det tar innan nån reagerar för jag tänker inte engagera mej idag.

Gubben ligger och sover i soffan så från honom kan man nog inte räkna med nåt förrän framåt 8.  :)

 

Av Barbro Åberg - 4 februari 2011 08:21

Sitter här med min aprikoskräm och ska snart in till stan och träffa Mandi. Ska bli kul att se och höra hur det gått för henne. Har pratat lite med henne på fejjan under resans gång.

Idag fick jag gubben hemma oxå. Skyllde på risig mage, jag kallar det slöhet!!

Får man se om det har hänt nåt här hemma när jag kommer hem igen, så som urplockad diskmaskin, avtorkad diskbänk, dammsuget eller om det bara är jag som ska göra nåt när jag är hemma, vilket jag tror. Han kommer sitta vid älskarinnan hela dan!!   

Nä nu måste jag sätta fart om jag ska hinna med tåget.

P&K

Om mej


Gjorde en gastric bypass operation den 11/1-11 och har berättat lite om vägen till ett lite smalare liv.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Bloggar jag följer

ankanplankan.wordpress.com

hea71.bloggplatsen.se

bypassoperation.blogg.se

imsavimsas.blogspot.com

mygastricbypassoperation.blogg.se

alladessaliv.blogg.se

lenalindberg.bloggplatsen.se

eela.bloggplatsen.se

besöksräknare

Min gästbok

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

RSS

Besöksstatistik

viktgradering


Ovido - Quiz & Flashcards