babsan22

Alla inlägg under juli 2011

Av Barbro Åberg - 8 juli 2011 15:09

SEMESTER!!!!! I 4 veckor. Ska bli såååååå skönt. Har inte längtat ett dugg!!  Haha

  Idag ska jag och barnen åka till mamma bara dom kommer hem från stranden. Så under helgen kommer det att vara väldigt tyst från mej, återkommer på söndag. Måste ut och kolla om det kommit några kantareller. Troligen inte för det är så torrt men då får jag iallafall lite frisk luft och motion!   

Återhöres och en trevlig helg!! 

Av Barbro Åberg - 7 juli 2011 15:40

Jaha så blev man 29 år då!! Igen ska väl tilläggas!!

  Arbetskamraterna kom och sjöng så jag blev alldeles rörd. Fick lotter, cider och presentkort på systembolaget, tackar så mycket!!

När jag kom hem så hade barnen bakat kladdkaka och äppelpaj och dukat upp med en bit kaka med ett ljus i och köpt presenter. Och så sjöng dom så fint.

Fick ett silverhalsband med hjärta med I love you forever och en jättefin klänning av Emma och 2 silverringar en med en spindel och en med en mus samt en vit tröja av Andreas. Jättefina!

Så har dom torkat av bänken i köket och startat diskmaskinen, städat i sina rum och dammsugit. Riktigt trevligt att komma hem till sånt!!   Hoppas ni kan se hur dom ser ut. Klänningen är klockad från brösten och går ända ner till golvet.

Av Barbro Åberg - 6 juli 2011 21:18

Idag fick jag ett tvådelat arbetspass. Jobbade först 7-14.30 (istället för 16) och sen återkom jag till jobbet 18-19.30 En tjej var sjuk och chefen hittade ingen annan. Gjorde inget annat så det spelade ingen roll. Fick en kasse bröd som tack och det tackar jag inte nej till. Var ganska tomt i frysen.

  Annars så är det väldigt lugnt just nu och det gör ingenting. Tiden går fort ändå för man har alltid nåt att göra men slipper stressa som en galning och min hjärna har redan gått på semester så det passar mej bra att inte behöva tänka för mycket.  

  Emma håller på och tisslar och tasslar om morgondagen. Hoppas dom inte hittat på en massa grejer. Vet att hon ska baka och att hon bjudit Micke och Millan + barn på fika men mer än så vet jag inte. Nåja lär väl få se vad dom hittat på i sinom tid. Lär väl få göra hälften själv! 

Av Barbro Åberg - 5 juli 2011 20:16

Väldigt lugnt på jobbet, passar min avstängda hjärna alldeles utmärkt. 3 dagar kvar!! Ska bli såååååå skönt att slippa ställa klockan i 4 veckor. Min kropp behöver verkligen det här.

  Får vi se om jag lyckas gå upp i vikt oxå. I Finland blir det bara korv och cider för hela slanten. Gå på diet både före och efter så kanske det blir bra!!

  Emma håller på och förbereder födelsedagsfirande för mej på torsdag. Hoppas hon inte räknar med att jag ska hjälpa till för det vill jag inte. Räknar kallt med att jag inte behöver göra nånting den dan!!    

Av Barbro Åberg - 4 juli 2011 19:52

Läser gärna om ni vill skriva nåt i gästboken!! Eller lämna en kommentar av något slag!     

Av Barbro Åberg - 4 juli 2011 19:32

Tvättstugan avklarad, middan avklarad, disken avsköljd, matlådor gjorda.

Dags för en utmaning igen tror jag.

UTMANING NR 16: Det här får mej att gråta!

Tja, väldigt mycket faktiskt. TV-program typ extreme home makeover, och andra som gör om och folk blir lyckliga.

När jag gör mej illa eller om barnen gråter så kan jag sympatigråta.

Av lycka när nån berättar nåt kul eller om nån berättar nåt tragiskt så kan tårarna oxå trilla. Är nog en liten lipsill egentligen.   


Lite sommarfeeling!!


     

1a bilden: Emma 12 år på badberget hos mormor, 2a bilden: LaFamilia på Gotland 2010 och 3e bilden: Emma nästan 1 år ute hos Mats syster i Öregrund. (Hon är så förbaskat söt på den bilden så jag kunde inte låta bli!! ;-) )  

Av Barbro Åberg - 4 juli 2011 14:54

Lugnt och skönt på jobbet, passar min semesterskalle alldeles utmärkt. Bara glida omkring utan att behöva tänka, allt går på rutin!    4 dagar kvar!!

Som vanligt på måndagar så hem till tvättstugan. Blev bara 3 maskiner som vanligt. Går fort att ta hand om.

Sitter just och tar mej en liten mellis, överblivet scones med skinka och ost på. Värmde den lite i micron så den skulle bli lite som nybakt. Helt ok!

Måste vattna blommorna oxå eller om jag ska sätta ungarna på det?! Dom gör iallafall inte så många knop om dagarna. 

  I helgen ska jag åka till mamma tänkte jag för att kolla om det börjat komma några kantareller. Brukar komma lagom till min födelsedag så det blir nog en bra helg med mycke svamp. Har regnat en del och så är det varmt.

Nu ska jag till tvättstugan, tjillevipp!

Av Barbro Åberg - 3 juli 2011 18:31

Har inte gjort nån mer bedrift än lyckats kolla 2 filmer och bytt musik i min mp3 spelare (förlåt, Emmas mp3 som jag lånar). Samt kört 3 stycken lammskonkar i ugnen till middag. Såg inte ut att va så mycke kött på dom magra stackars benen men attans så mycke det blev. Hade ingen potatis utan det blev pastaskruvar och bulgur.

 Nackdelen med lamm är att det luktar så förbannat illa om händerna efter man tagit i skiten. Sur yllekofta och det går inte bort! Tvättat händerna 2 gånger hittills och fortfarande sur yllekofta. Tvätta igen, okej en liten stund!

  Emma och Andreas har bakat kladdkaka som står i ugnen nu. Under tiden så spelar dom Call of duty med sin pappa. Små barn alla 3, aslyckliga över att springa runt och skjuta på varandra.

  Idag blir det tidig kväll, säjer jag varje dag, för jag är jättetrött. Bara 5 dagar kvar. Efter tisdag så går det fort. Sen blir det semester. Längtar, väntar och längtar lite till!  hihi

Nu börjar den underbara doften av sur yllekofta återvända till mina händer. Undrar om det hjälper att smörja med handkräm eller om jag ska hugga av dom på en gång?!

Om mej


Gjorde en gastric bypass operation den 11/1-11 och har berättat lite om vägen till ett lite smalare liv.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Bloggar jag följer

ankanplankan.wordpress.com

hea71.bloggplatsen.se

bypassoperation.blogg.se

imsavimsas.blogspot.com

mygastricbypassoperation.blogg.se

alladessaliv.blogg.se

lenalindberg.bloggplatsen.se

eela.bloggplatsen.se

besöksräknare

Min gästbok

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

RSS

Besöksstatistik

viktgradering


Ovido - Quiz & Flashcards