babsan22

Alla inlägg den 8 maj 2011

Av Barbro Åberg - 8 maj 2011 20:08

Har ju missat att lägga in några utmaningar så då kör vi.

UTMANING NR 8: Min tro eller livsfilosofi

Tro vet jag väl inte om jag har nån, iallafall inte nån kristen eller islamsk eller nåt sånt. Har väldigt svårt att tänka mej att nån Gud skulle tillåta att det är som det är i världen. Däremot så tror jag att man återkommer till jorden tills man lärt sej det man behöver lära och att man blir så god som man ska bli. Då som först får man komma till nåt typ av nirvana eller himmelsport.

Min livsfilosofi är att man ska göra det bästa av det man har och ta problem vart efter dom kommer. Ta livet med en klackspark, ett skratt förlänger livet och med ett leende kommer man långt. Sen kan man alltid gnälla lite där emellan!    

Av Barbro Åberg - 8 maj 2011 19:50

Det har varit en helt underbar dag idag med lite undantag.

  Vi skulle ju grilla korv till middag så jag och Mats tog en promenad ner till centrum för att inhandla korv, bröd, lite lördagskorv till Emma och makrill till Mats.

Halvvägs på väg hem så känner vi att det luktar brandrök och när vi kommer upp för backen så ser vi att det kommer uppifrån våran del av huset så vi skyndar på i tron att det kanske är nån som slängt ut en fimp nedanför så det börjat brinna i gräset, vilket har hänt förr. När vi kommer närmare så ser vi att det kommer från skogspartiet vi har på baksidan av huset så jag sliter upp telefonen och ringer brandkåren. Försöker ta mej närmare för att se hur mycke det brinner och det var inte så mycke just då men var i spridning och började ta sej i lite småträd och annat. Gick ganska fort för brandkåren att komma och börja släcka.

  Efter ett tag så kommer polisen och vill ställa lite frågor. Den dummaste av allihop är om det är nån av oss som är vållande. Om det hade varit ungdomar som stått där så ja då kanske frågan var normal men vuxna med barn nästan allihop, nej. Visst finns väl dom som är korkade nog att börja elda i ett skogsparti men hallååååå...!!!

Och så ställer dom sina frågor som om man är skyldig. Det va ju för f-n jag som ringde. Tror ju knappast att jag hade gjort det om det va jag som tuttat på!

  Inte så jättesmidig översittartyp. Ungspoling!!

Nåja, har suttit ute i princip hela dan. Har lyckats bränna näsan lite tror jag. Solen är ju så varm och skön. Riktigt nice.

Nu ska jag hoppa in i duschen och göra mej lite vacker för veckan som kommer. Dags att vårsanera benen om man vill börja exponera dom för solen. Kan ju inte ha lammullskalsongerna kvar då!!    

Hörs imorgon!! Tjillevipp.

Av Barbro Åberg - 8 maj 2011 09:46

Blev ingen uppgradering av gårdagen som ni kanske märkte. Kom hem och tog hand om allt som var kvar och sen gick jag ut och satte mej på gården i solen och njöt och sen flöt resten av kvällen iväg med grillning, äta och umgås.

  Gårdagen gick väl så där. Sålde båda knivställen men inga skärbrädor, inga tallrikshyllor och inga assietter. Men jag hade tagit med mej barnkläder och en massa husgeråd av alla slag och det blev jag av med en hel del. Skönt att rensa lite ur förråden. Ska göra ett nytt försök med att sälja min svågers grejer. Kanske ska göra en hemsida där man kan sälja alla och mottagaren får betala frakten?!

  Viktmässigt så står jag helt still just nu. Har börjat kolla vad jag äter, när jag äter och hur mycket. Har inte tänkt så mycke på det utan tagit om och när jag varit hungrig och det är väl kanske inte så bra.

  Vid halv 10 tog jag mina piller med ett halvt glas jos och nu vid 10 i 10 håller jag på och äter en tallrik yoghurt med havrefras och lite russin. Har kommit halvvägs och börjar bli mätt.

Se om jag hinner lägga in nåt mer under dagen eller om jag hamnar ute på gården och blir kvar där. Har tyvärr ingen internet där för annars hade jag kunnat ta med datorn och skriva hela tiden.

Hej på en stund!

Om mej


Gjorde en gastric bypass operation den 11/1-11 och har berättat lite om vägen till ett lite smalare liv.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Bloggar jag följer

ankanplankan.wordpress.com

hea71.bloggplatsen.se

bypassoperation.blogg.se

imsavimsas.blogspot.com

mygastricbypassoperation.blogg.se

alladessaliv.blogg.se

lenalindberg.bloggplatsen.se

eela.bloggplatsen.se

besöksräknare

Min gästbok

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

RSS

Besöksstatistik

viktgradering


Ovido - Quiz & Flashcards