babsan22

Alla inlägg under januari 2012

Av Barbro Åberg - 22 januari 2012 11:40

Fast jag klarade mej nog ganska bra, är nog mest trött. Men visst känns det i huvet. För en gång skull så blandade jag inte en massa utan höll mej till "lonkero" hela kvällen, kanske därför man inte mår så dåligt??

  Frukosten blev en macka som jag värmde i micron med salami och ost. Så kallt i lägenheten så man tar alla värmekällor man hittar!! Nu sitter jag med en kopp kaffe så det blir förhoppningsvis lite varmare i kroppen.

  Snart ska jag ta en filt och lägga mej i soffan och kolla på film. Lagom nöje idag!!

Vatten, kaffe och jordnötter!!

Blir ingen poweryoga idag helt klart.

Av Barbro Åberg - 21 januari 2012 11:51

Lördagen har kommit med grått och trist väder med -2 grader.

Ringde som vanligt mamma efter melodikrysset för att höra om hon kunde allt. Hon och syrran höll på att plocka ihop möbler, kläder och lakan för pappa har tydligen fått plats på ett ställe som heter Hammargården i Mariefred och ska flytta in om 2 veckor.

  Idag ska vi på 18-årskalas. Ska bli trevligt fast det blir väldigt många finnar så vi får väl prata med varandra eller så får jag sitta i ett hörn och dricka drinkar och spela word feud.    

  Till frukost idag blev det varma mackor med champinjonstuvning, gott. Men magen protesterar som vanligt när det blir för fett och för mycke mjöl. Sköljer ner det hela med lite kaffe!!   



 Det gäller  att ha mod att vara den man är,
och inte tappa modet för att man är den man  är.

Av Barbro Åberg - 20 januari 2012 23:12

När jag kom hem vid 5 hade min älskade make fixat potatisgratäng som stog och puttrade i ugnen och skurit oxfilén i bitar som bara väntade på att stekas. Bordet var dukat så det enda jag gjorde var att hämta en "lonkero" på balkongen och satte mej i soffan.

  Efter maten tittade några grannar ner tillsammans med sina småttingar och även Hillsen kom över lite senare så vi spelade lite kort. Dom gick vid halv 11 så då slängde vi ungarna i säng och så satte jag mej här.

  Imorgon ska vi på fest på kvällen. Måste träna inför fredagen!!             

Av Barbro Åberg - 19 januari 2012 19:39

Inget speciellt har hänt. Ja det skulle väl vara att vi (tanterna på jobbet) vann en hel förmögenhet på lottot vi spelar. Hela 44 kronor, tjohoo, I`m rich!! Delat på 5 så blir det ju....fan ingenting!!

  Idag är det 8 dagar kvar tills vi ska åka på kryssning med en massa op-ade likasinnade. Ska bli skitkul. Är riktigt taggad. Ska bli grymt kul att träffa fler i.r.l, speciellt Ankanplankan vars blogg jag har läst frekvent.

Nu ska jag ta och väcka liv i Herr Gusto så han kan bjuda mej på en kopp kaffe och sen kl 20.00 börjar Once Upon a Time.

Av Barbro Åberg - 18 januari 2012 17:48

Dagen har varit ganska hektisk idag. Tog en bild på "mitt" kök men hinner inte lägga upp idag. Ska ta lite fler bilder så ni får se hur mitt jobb ser ut.

  Ska snart åka på föräldramöte för Emmas del och sen direkt till poweryogan som börjar halv 9-halv 10. Ska bli skönt och man är härligt avslappnad i kroppen efter. Bara hem och duscha och slänga sej i sängen.

  Nu blev jag jättetrött så jag ska nog koka mej en kopp kaffe i termosmuggen så jag kan ta med mej. Måste fixa vattenflaska oxå och fleecetröjan ska med så man inte behöver frysa efteråt.

 Nu ska jag ta å fixa iordning så jag hör av mej imorgon igen.

Tjillevipp!!

Av Barbro Åberg - 17 januari 2012 19:07

Ska nog aldrig mer äta pannkaka. Min mage blev inte speciellt imponerad utan började morra värre än en stor björn så jag har tillbringat en timme på toa i olika omgångar. Intressant??

  Haft lite träningsvärk på baksidan av låren efter afrikanska dansen men det var det värt för det var riktigt skoj.

  Nu tror jag att jag ska lägga mej i badet för jag fryser eller så blir det film i soffan med en mysig filt och en god latte från Herr Gusto.

Av Barbro Åberg - 16 januari 2012 20:50

Nu har jag varit på afrikansk dans för första gången. Riktigt skoj och man blev lagom svettig. Får väl se vad jag säjer om saken imorgon.    Om det gör ont nånstans eller inte!

  Nu sitter jag här efter en välbehövlig dusch med en latte från Herr Gusto. Har ätit en knäcke med ädelost och tomat. Snart börjar CSI NY. 

Av Barbro Åberg - 16 januari 2012 15:10

Vad vore min blogg utan min dotter?? Tja inte existerande kan jag ju säja. Hon har hjälpt mej med det mesta. Dataidiot som jag är!! Nu hjälpte hon mej med toppcollaget oxå.

  Dagen har varit som vanligt förutom att vi fick en praktikant som ska va hos oss i 2 veckor. Hon var duktig och snabb men jag tycker det är jobbigt att försöka hitta på saker att göra så hon slipper va sysslolös för det är ju astråkigt.

 Middagen idag blir panerad gösfilé i ugn med grädde och stekta kantareller. Till det blir det kokt potatis. Ska bli grymt gott!!

  Är lite inne på att fasta eller iallafall ditoxa kroppen så man blir av med lite sockerbehov. Undrar bara hur det funkar som opererad, fast det lär jag väl märka!!

Om mej


Gjorde en gastric bypass operation den 11/1-11 och har berättat lite om vägen till ett lite smalare liv.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7 8
9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24
25
26
27
28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Bloggar jag följer

ankanplankan.wordpress.com

hea71.bloggplatsen.se

bypassoperation.blogg.se

imsavimsas.blogspot.com

mygastricbypassoperation.blogg.se

alladessaliv.blogg.se

lenalindberg.bloggplatsen.se

eela.bloggplatsen.se

besöksräknare

Min gästbok

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

RSS

Besöksstatistik

viktgradering


Ovido - Quiz & Flashcards