babsan22

Alla inlägg den 15 januari 2012

Av Barbro Åberg - 15 januari 2012 21:20

Yogan var jobbig idag. Vet inte varför. Kanske kroppen ville vila efter 2 kärror med ved istället för att tänja på senor och muskler. Fast det är ju otroligt behövligt.

  Till middag blev det pizza för herrarna och kebabtallrik med ris för oss tjejer. Så stora portioner att vi delade på en var. En pizza, en kebab. Skitbra!!

  Sen ett skutt in i duschen och vid 8 blev det en kopp kaffe till Bones.

Nu hör jag att min säng och kudde ropar så jag ska ta och krypa till kojs.

Goder natt!!

Av Barbro Åberg - 15 januari 2012 16:16

Åkte ju som sagt till mamma i fredags.

Slutade halv 5, snabbt hem och slängde ihop lite grejer, trosor, tröja, tandborste och sen iväg.

Åkte från garaget 5 i 5 så jag var snabb som en vessla!   

  Var hos mamma vid 10 över 6. Glashalt så det tog lite längre tid än vanligt. Har nog aldrig kört så sakta på dom vägarna.

Middagen var nästan klar när jag kom fram. Det blev hjortbiff med stekt lök i massor, skysås och kokt potatis. Till det blev det ett var sitt glas vitt vin.

Efter middan softade vi i soffan och kollade på spåret och Skavlan och delade på en "lonkero". Kom väl i säng vid halv 11 tror jag.

  Lördagen blev det uppgång vid halv 10 och sen melodikrysset vid 10-11.

Kokade kaffe och gjorde en fikakorg som vi tog med till pappa när vi åkte in och hälsade på. Han var riktigt klar förutom en "dipp" lagom när vi skulle åka hem.

  Åkte förbi ÖB och handlade lite och sen hem. Körde in en kärra med ved innan det blev mörkt så jag fick lite motion oxå.

  Middan blev dillstuvad potatis med isterband och rödbetor/lingonsylt.

Sen softade vi lite i soffan och delade på en lonkero medan vi väntade på att min bror och svägerska skulle komma över på lite ost och kex.

Dom åkte hem vid 10 och då gick vi och la oss.

Vakna vid 8 men låg och drog mej till 9. Fixade frukost och sen gick jag ut och körde i 2 kärror ved till så nu är jag riktigt stark.

Åkte hem vid kvart i 11. Tråkigt att lämna mamma ensam men...

  Hem till tvättstugan som jag hade 2-6. Var klar vid 4 så jag passade på att skriva lite här för snart ska jag åka å köra lite poweryoga.

  Tjillevipp! 

Om mej


Gjorde en gastric bypass operation den 11/1-11 och har berättat lite om vägen till ett lite smalare liv.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7 8
9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24
25
26
27
28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Bloggar jag följer

ankanplankan.wordpress.com

hea71.bloggplatsen.se

bypassoperation.blogg.se

imsavimsas.blogspot.com

mygastricbypassoperation.blogg.se

alladessaliv.blogg.se

lenalindberg.bloggplatsen.se

eela.bloggplatsen.se

besöksräknare

Min gästbok

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

RSS

Besöksstatistik

viktgradering


Ovido - Quiz & Flashcards