babsan22

Alla inlägg den 7 januari 2012

Av Barbro Åberg - 7 januari 2012 23:05

Skönt med lite långhelg.

Igår städade vi bort julen med allt. Granen nerplockad, gardiner bytta, ljusstakar och stjärnor bytta till lampor. På eftermiddagen kom Mia och hämtade oss så vi skulle äta middag och fika och umgås med dom en kväll. Hade med en hjortsadel som vi slängde i stekpåse med kryddor och vitlök, så gjorde vi klyftpotatis och trattissås till det. Så hade dom några strutsbiffar som vi stekte på oxå. Mycke gott blev det.

Drack lite glögg medan vi väntade på att maten skulle bli klar. Dom hade köpt i Finland med tranbär och kanel. Den va ju siså där. Växte när man blev lite pruttig!!  ;)

  Fikade lite senare på kvällen och fick finska stjärnor (de med katrinplommon). Är inte speciellt förtjust i dom. Andreas gillar dom.

  Patrick kom och hämtade oss vid 10. Lagom sent!!

I morse blev det melodikrysset som vanligt och sen ringde jag till mamma och pratade lite och kolla om hon hade klarat alla frågor. Hon och Eva skulle åka in till pappa och fika så mamma hade kokat kaffe och plockat ner lite bröd. Hoppas att han va med lite idag för mammas skull. Hon låter så ledsen när hon pratar om honom. Usch!! Kan tänka mej att det är hemskt att se personen man levt med i 50 år tynar bort på det viset.

  Sen åkte jag till Sickla och gjorde kroppsscanning. Intressant.

Fick reda på vikt, vilokaloriförbrukning, fettprocent och muskelmasseprocent.

Väger 79,1 kilo och av det så är 51,3 kilo muskler.

Min ålder är 42, alltså samma som födelseålder (Inte som Mats sa - över 50!!)

Min vilokaloriförbrukning är 1608 kalorier vilket är mycke bra.

Något lite hög fettprocent 31,7. Men om man är smal så ligger man som kvinna på 23.

Bukfett var bra men har förlite vätska i kroppen. Ska ligga på 60% och jag har 50 (ja Pethra!!)

Sköter mitt mineralintag.

Mindre fett på bålen än på armar och ben, han tyckte jag skulle börja styrketräna!

Min fysiska grad var 6 vilket innebar normal fettmängd men högre muskelmassa.

Ganska nöjd med resultatet!!

När jag var klar åkte jag och hälsade på en f.d arbetskamrat som bor i Nacka och hon bjöd på lunch. Trevligt

Sen till middag kom Micke och Millan över med barnen så käkade vi Raclette. Gott!

Om mej


Gjorde en gastric bypass operation den 11/1-11 och har berättat lite om vägen till ett lite smalare liv.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7 8
9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24
25
26
27
28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Bloggar jag följer

ankanplankan.wordpress.com

hea71.bloggplatsen.se

bypassoperation.blogg.se

imsavimsas.blogspot.com

mygastricbypassoperation.blogg.se

alladessaliv.blogg.se

lenalindberg.bloggplatsen.se

eela.bloggplatsen.se

besöksräknare

Min gästbok

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

RSS

Besöksstatistik

viktgradering


Ovido - Quiz & Flashcards