babsan22

Alla inlägg den 20 augusti 2011

Av Barbro Åberg - 20 augusti 2011 15:46

Det blev ingen filmeftermiddag utan vi åkte till KungensKurva för att leta efter regnkläder till junior. Hittade en höstjacka i softshell på Intersport, riktigt cool.

  Sen blev det fodrat regnställ på Highsport. Mjukt och mysigt, kanske lite varmt just nu men blir kanon när temperaturen kryper nedåt på senhösten. I lysande färger så han kan försöka gömma sej sen!!  hehe

  Hittade 2 par mjukisbyxor för 100:- st och en luvtröja oxå. Gillar rea.

På väg hem så svängde vi in på Be outdoor för att kolla om vi hittade nåt annat och vi hittade ett annat regnställ som var tunnare och passar dagens värme. Hade kostat 1100:- men var nedsatt till 330:- så det var väldigt passande. Och det blev även en jättemysig mjukfleecetröja till mej! Riktigt mjuk och mysigos mmmm.

  Striden om potatisen vann jag så nu står gratängen i ugnen och puttrar och får göra det i några timmar till. Mycke vitlök!!

  Nu sitter jag med en välbehövlig kopp kaffe och skriver lite medans regnet slår mot fönsterkarmen. Ganska mysigt när man vet att man inte behöver gå ut i det.    

Av Barbro Åberg - 20 augusti 2011 08:51

Och regnet bara vräker ner.

Emma skulle gå med Kajsa på Grönan idag, tror inte det är så jättebra idé. Hon är inte så sugen själv heller i regnet.

  Igår så hjälpte Emma mej att fixa nya bilder. Vad skulle jag göra utan henne?? Min värld skulle va mycke svårare utan mitt lilla troll!                                       

  Idag står film nummer 3 på agendan, Sagan om konungens återkomst, passande väder för att sitta och glo på film dessutom.

  Middan ska bli grillat. Köttet blir fläskfilé men sen är vi lite oense om det blir potatisgratäng eller hasselback. Tur att det är tak över grillen så det funkar ändå och sen får vi sitta inne och äta.  

  Måste ju säja att det var tur att jag inte åkte till mamma för att plocka svamp. Går ju att plocka ändå men det är inte så mysigt när regnet rinner ner i nacken och över ryggen och svampen blir såå tung. 

 

Om mej


Gjorde en gastric bypass operation den 11/1-11 och har berättat lite om vägen till ett lite smalare liv.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11
12
13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Bloggar jag följer

ankanplankan.wordpress.com

hea71.bloggplatsen.se

bypassoperation.blogg.se

imsavimsas.blogspot.com

mygastricbypassoperation.blogg.se

alladessaliv.blogg.se

lenalindberg.bloggplatsen.se

eela.bloggplatsen.se

besöksräknare

Min gästbok

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

RSS

Besöksstatistik

viktgradering


Ovido - Quiz & Flashcards