babsan22

Alla inlägg den 13 augusti 2011

Av Barbro Åberg - 13 augusti 2011 09:04

Första veckan avklarad och det gick ju bra. Kul när kunderna har saknat en och märker att man varit borta. Det roliga är att många har kommenterat att jag gått ner i vikt nu när jag kommit tillbaka men jag har stått still sen i april. Fast då såg dom mej väl varje dag så det är svårt att se nån skillnad?!

  Igår var jag inte ute och surfade, jo förresten var en liten sväng på fejjan innan middan. Vi lagade schnitzel och råstekt potatis. Mats skala potatis och sen stekte. Jag skivade den och la i vatten. Bankade köttet och fixade schnitzlarna. Rökt skinka på halva och sen ost så det täcker skinkan, vik ihop. Dubbelpanera = vänd i mjöl, vänd i ägg, vänd i ströbröd. Ha salt och vitpeppar i både mjöl och ströbröd. Stek på svag värme tills osten börjar sippra ut. Servera med kryddsmör. Nyttigt?? Nja inte värst men god avslutning på veckan.

  Sen gick vi ut och satte oss på gården med grannarna. Trevligt men det är verkligen ingen värme längre. Precis som förra året så blev det höst direkt i augusti. Gick in vid 11-tiden.

  Idag ska vi till Strängnäs för att gratta min äldsta brorsdotter som fyller 20 idag. Stora flickan!! Usch vad tiden går. Det är på barnen man ser att man blir äldre, iallafall i ålder. Känner mej inte så värst gammal egentligen, jo ibland är man ju runt 90 men annars så är det nog 29 som gäller. Fast var man gråhårig vid 29??

Om mej


Gjorde en gastric bypass operation den 11/1-11 och har berättat lite om vägen till ett lite smalare liv.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11
12
13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Bloggar jag följer

ankanplankan.wordpress.com

hea71.bloggplatsen.se

bypassoperation.blogg.se

imsavimsas.blogspot.com

mygastricbypassoperation.blogg.se

alladessaliv.blogg.se

lenalindberg.bloggplatsen.se

eela.bloggplatsen.se

besöksräknare

Min gästbok

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

RSS

Besöksstatistik

viktgradering


Ovido - Quiz & Flashcards