babsan22

Direktlänk till inlägg 18 mars 2012

Söndag kväll

Av Barbro Åberg - 18 mars 2012 19:38

Tillbaka efter en hektisk kalashelg.

Började lördagsmorgonen med Melodikrysset som vanligt.

  Därefter började jag med att bära fram assistenten och slängde ihop en kryddkaka.

Medan den stog i ugnen så drog jag ihop dubbel bullsats så den fick stå och jäsa under tiden.

När kryddkakan var klar så städade jag ugnen efter lite olycka och slängde sen in min långpanneäppelkaka och började baka ut bullarna. Konstaterade sakligt att jag lyckats prestera jordens fulaste kryddkaka. Har nog aldrig gått sååå illa med en kaka förr!!

  När äppelkakan var klar var det dags att slänga in bullarna i ugnen och medan de stog där så började jag städa toaletten.

Emma hade städat i vardagsrummet och piffat i sitt rum.

När bullarna var klara gick jag ut med soppåsen för att få lite frisk luft, kors vad skönt efter ugnsvärmen med lite frisk fläkt i ansiktet.

  Till middag blev det grillad oxfilé och risotto. Så gott med grillat!!

På kvällen kom Micke och Millan över och vi kollade först lite resor och sen spelade vi lite kort. Micke gick vid 2 ungefär.


  Vaknade i morse med lite skallebang, lite krapula!! Hinkade in lite vatten så blev det bättre.

Fixade engelska sconesmuffins till frukost och sen bakade jag tårtbotten till pinocciotårtan.

Fixade tzatziki och guaccamole till middan samt hackade alla grönsaker medan tårtbotten kallnade och sen vispade jag grädden och la ihop tårtan med jordgubbar från svärmors jordgubbsland..

  Hann tvätta håret medan jag kokade kaffe och sen bytte jag kläder och fick på lite mascara på ögonfransarna så jag blev lite presentabel.

Klockan 1 kom de första gästerna vilka var mamma och syrran.

Vid 2-halv 3 kom Mats syster med familj och sen kom bror med familj vid tjugo i 4. Mamma och Neta var på väg att åka då men blev kvar en liten stund till.

Vid halv 5 kom Patrick och Johanna så jag startade middan som blev tacos vid 5 så vi fick nåt i oss. Sen gick alla vid 7 och då var det bara att hoppa in i duschen och på med pyjamas för alla.

  Nu ska det softas i soffan lite!!

Skulle kanske behöva äta ikapp lite för det blev väldigt illa med mattider i helgen. Glömde äta nåt igår medan jag bakade och idag har fikagästerna bytt av varandra hela tiden så det har blivit lite si och så med att äta idag med!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Barbro Åberg - 5 november 2012 20:11

Har verkligen lagt av mej med att skriva. Min dotter skäller på mej för att jag inte sätter in några bilder. Vet inte vad det skulle vara för nåt med tanke på att det inte händer nåt i mitt liv.   I fredags åkte vi ut till mamma och hamnade hos min...

Av Barbro Åberg - 28 oktober 2012 14:48

Nu var det väldigt länge sen igen jag vet. Händer ju inte så mycke i mitt liv just som finns att skriva om.   Var och hämtade Andreas och en kompis i fredags på Heron för dom hade varit på bio. Passade på att gå in på XXL och kollade efter vinter...

Av Barbro Åberg - 13 oktober 2012 13:56

Gårdagskvällen var mycke trevlig och showen var bra, maten var okej. Christer Lindarw är fan i mej en av Sveriges vackraste kvinnor! :) Idag kommer Hillsen och vi vuxna ska först på bio och sen ska vi äta raclette. Raclette är som en bordsgrill...

Av Barbro Åberg - 12 oktober 2012 06:27

Idag blir det personalfest. Vi ska på Hamburger Börs och kolla AfterDark. Ska bli riktigt trevligt. Synd att det ska ätas så sent. Min mage brukar packa ihop om jag äter efter 7. Nåja finns väl toa även där!! Och imorgon kommer Hillsen. Vi ska för...

Av Barbro Åberg - 8 oktober 2012 18:41

Åkte som sagt ut till mamma i fredags och stannade till lördag. Blev bjuden på isterband och stuvad potatis. Såååå gott! Ingen här hemma är jättefötjusta i det så mamma och jag brukar äta det när vi är själva!    På lördagen var vi ut i skogen ho...

Om mej


Gjorde en gastric bypass operation den 11/1-11 och har berättat lite om vägen till ett lite smalare liv.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Bloggar jag följer

ankanplankan.wordpress.com

hea71.bloggplatsen.se

bypassoperation.blogg.se

imsavimsas.blogspot.com

mygastricbypassoperation.blogg.se

alladessaliv.blogg.se

lenalindberg.bloggplatsen.se

eela.bloggplatsen.se

besöksräknare

Min gästbok

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

RSS

Besöksstatistik

viktgradering


Ovido - Quiz & Flashcards