babsan22

Alla inlägg den 4 mars 2012

Av Barbro Åberg - 4 mars 2012 19:27

Hemkommen efter en helg hos mamma. Det blev bara jag och Emma som åkte dit.

 Min syster Neta och svåger Svenne, bror Roine med svägerska Eva och hans dotter Wilma var redan hos mamma när vi kom så vi satte oss vid fikabordet direkt och mumsade in.

  Efteråt diskuterade vi igenom hur vi vill att minnesstunden ska vara. Mamma ville ha i kyrkan så Neta får ringa prästen imorgon och fråga om han har tid den dan vi vill.

Sen ska vi bara vänta på registerutdraget från skatteverket så vi kan skicka in ansökan om sjösättning av urna. Neta skrev på ansökan så då blir det hon som får hämta ut urnan när det är dags.

  Annars var det inte några konstigheter mer än vad som ska ätas och drickas vid mottagningen efteråt och vem som ska göra vad. Blommorna blir tulpanbuketter för pappa älskade tulpaner.

  När jag åkte hem fick jag med mej en kasse svamp av olika slag från mamma och sen åkte jag förbi Neta och fick en kasse med abborr och gösfiléer. Kors vad jag är bortskämd!!  Fast jag klagar inte!!   

  Middagen blev oxfilé med råstekt potatis och vitlökssmör. Inte helt fel det heller!!


Nu är snart hela familjen nyduschade och klara för söndagskvällen. Jag har strax avslutat min kopp kaffe från Herr Gusto och ska bara sortera klart tvätten för morgondagen så ska jag lägga mej i soffan och mysa sen.  

Om mej


Gjorde en gastric bypass operation den 11/1-11 och har berättat lite om vägen till ett lite smalare liv.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Bloggar jag följer

ankanplankan.wordpress.com

hea71.bloggplatsen.se

bypassoperation.blogg.se

imsavimsas.blogspot.com

mygastricbypassoperation.blogg.se

alladessaliv.blogg.se

lenalindberg.bloggplatsen.se

eela.bloggplatsen.se

besöksräknare

Min gästbok

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

RSS

Besöksstatistik

viktgradering


Ovido - Quiz & Flashcards