babsan22

Alla inlägg den 10 juni 2012

Av Barbro Åberg - 10 juni 2012 18:23

Så jag överlevde helgens bravader!

Jobbade till halv 5 i fredags och fort hem och hämtade Emma och packning. Kom iväg vid 5 till mamma.

Fick stekt panerad gös när vi kom fram. Gott. Tog det lite lugnt på kvällen, var ut och letade lite mördarsniglar. Hittade 63 stycken.

  Upp vid 9, käka frukost och sen blev det melodikrysset. När det var klart började vi städa. Emma tog fönstren i vardagsrummet och jag började i pappas rum. Torkade alla hyllor, dammsög och tvättade fönstren. Blev riktigt fint när det blev klart. Synd att det tar sån tid att tvätta fönster hos henne för alla fönster går utåt så man får hänga halvvägs ut genom fönstret för att nå emellan och sen klättra på stege för att ta utsidan.

  Kvällen blev lugn, var och letade lite mördarsniglar igen, vi hittade 35 tror jag det var.

Upp vid halv 10. Mamma hade gjort jordgubbskräm. Gott!!

Åkte från henne vid 11 och stannade till hos syrran och hämtade lite fisk som vi fått. Bl.a helt färsk filéad abborre och så snodde jag lite rabarber.

  Sen for vi till Edeby Gård för att rida islandshäst. Det var riktigt kul faktiskt men på slutet var vi nog lika trötta både Tjörvi och jag. Mina höfter höll på att ramla i bitar tror jag.

  Men vi hade iallafall en djäkla tur med vädret. Kom en liten skur medan vi sadlade men sen var det uppehåll ända tills vi kom tillbaka till stallet och väntade på att få komma in för då började det regna igen. Sen när vi satt och fikade så kom en riktig störtskur.

Självklart så glömde jag mobilen i bilen så det finns inga kort på oss uppe på hästen men vi fotade lite efteråt.

  Har faktiskt inte så ont i höfterna som jag trodde jag skulle ha. Känner lite i svanskotan men annars så är det inte så farligt. Får se om jag kommer ur sängen imorgon!   

Utanför stallet.

 

Min lille kille. Jättesnäll! Var bara att hänga med!

   

Emmas pålle hette Ägir

 

Lite lat i början men kom igång mot slutet! 


Sen till en liten annan grej! Är du lakridsälskare så finns det en tävling hos www.ankanplankan.wordpress.com där du kan vinna en kasse med gotta.

  Nu är det ju så att du måste ju inte gå in där och tävla för då har ju jag större chans!!     

Om mej


Gjorde en gastric bypass operation den 11/1-11 och har berättat lite om vägen till ett lite smalare liv.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6 7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Bloggar jag följer

ankanplankan.wordpress.com

hea71.bloggplatsen.se

bypassoperation.blogg.se

imsavimsas.blogspot.com

mygastricbypassoperation.blogg.se

alladessaliv.blogg.se

lenalindberg.bloggplatsen.se

eela.bloggplatsen.se

besöksräknare

Min gästbok

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

RSS

Besöksstatistik

viktgradering


Ovido - Quiz & Flashcards