babsan22

Alla inlägg den 6 maj 2012

Av Barbro Åberg - 6 maj 2012 11:58

Det blev att åka in till den stora staden iallafall.

Vi tog med oss barnen och hängde på Micke med 12.37-tåget Mötte upp Millan och deras barn vid Centralen och så gick vi ner mot "plattan". Kollade in lite butiker där (Alex behövde nya skor för de han hade skavde, inget skönt om man ska gå långt!). Sen fortsatte vi ner mot "Kungsan". Körsbärsträden blommade fortfarande men började tappa bladen så det for omkring rosa blad överallt.

  Hamnade på Vickan som första vattenhål.

Efter det fortsatte vi mot söder, jag och barnen tog en kokt med bröd i ett korvstånd.

                           

Hamnade i Gamla Stan till slut på JT´s bakficka som vattenhål nr 2. Kollade lite fotboll, delade på 2 pizzor och fick ner lite mer dryck.

   

  Färden gick vidare över Slussen och mot Götgatsbacken där vi hittade Tiffany´s.

Nu var klockan närmare 5 och barnen började bli både hungriga och uttråkade så vi gick vidare över Medis och mot Södra Station.

  Där gick vi in på Grekiska Kolgrillen för middag. Tog en barnportion med kycklingspett och bulgur. Så himla gott men usch så mätt jag blev!!

  När vi inmundigat allt så skulle vi ta tåget hem igen. Skulle få vänta 25 minuter så jag och Millan med barn gick på ICA och handlade och gubbarna passade på att gå på puben brevid under tiden.

  När vi kom till Tumba så var ju gubbsen törstiga igen så vi gick till kinakrogen för lite mer dryck. Barnen hade vid det här laget tvärledsnat så dom fick nycklar och gick hem.

Hemma igen så hamnade vi hos Hillsen för att spela kort. Kom hem vid 1 tror jag klockan var. Barnen hade gått hem tidigare för att sova.

  Idag vaknade jag lite senare än vanligt, tjugo över 8!!! Min kropp och knopp är knäppa! Varför kan jag inte sova längre??

  Skjutsade Emma till kyrkan i Tullinge, hon skulle va med på Gudstjänsten innan dom har konfirmationsmöte. Ska hämta henne vid 3 igen.

  Middagen blir lasagne. Var lite inne på om vi skulle grilla men det blåser kallt så det är inget skönt ute alls.

Om mej


Gjorde en gastric bypass operation den 11/1-11 och har berättat lite om vägen till ett lite smalare liv.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Bloggar jag följer

ankanplankan.wordpress.com

hea71.bloggplatsen.se

bypassoperation.blogg.se

imsavimsas.blogspot.com

mygastricbypassoperation.blogg.se

alladessaliv.blogg.se

lenalindberg.bloggplatsen.se

eela.bloggplatsen.se

besöksräknare

Min gästbok

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

RSS

Besöksstatistik

viktgradering


Ovido - Quiz & Flashcards