babsan22

Alla inlägg den 29 januari 2011

Av Barbro Åberg - 29 januari 2011 17:24

..förvandlas vi kvinnor till häxor och resten av tiden försöker vi övervinna det.

Och självklart hade jag på mej mina fina aprikosa mysbyxor som jag köpte på NewYorker i Norrköping när jag var hos Vicke. La dom i kallvatten och hoppas att det ska gå bort. Skiiitkvinno grejer!! Behöver det inte längre så den kan lika gärna försvinna...

Vet inte om jag känner mej mätt för att magen känns som en luftballong eller för att ryggen känns som den ska gå av nånstans i svanken. Nåja går över det oxå.

Har hackat alla grönsaker till tacos, gjort guaccamolen så den står och drar. Bara steka köttfärsen och ställa fram allt på bordet. Ska bli gott, orkar väl två chips eller nåt..hehe. Ska bli gott iallafall!! Sen är det bara potatisgratäng och kroppkakor kvar på min viljaäta lista. Fast kroppisarna kanske jag kan få mamma att göra, mina blev inge bra. Hon e världsbäst på kroppkakor!!

Av Barbro Åberg - 29 januari 2011 12:32

Kommit in i nån konstig period när jag är mätt hela tiden. Skulle gladeligen skippa alla måltider just nu. Orkar få i mej max 1 dl. Igår åt jag helstekt fläskfilé med hasselbackspotatis och kantarellsås, riktigt gott med det blev 1 liten skiva kött, halv potatis och en skvätt sås. Sen va jag äckelmätt resten av kvällen. Vaddå mellis, dessutom 2 st. Petade i mej lite yoghurt. Nu åt jag lite flingor med mjölk till frukost och halva portionen blev kvar. Kaffet, nja inget gott. Och fryser så jag skakar, vi har 23 grader inne och jag går med tofflor, byxor, tröja och en fleecetröja. Fryser!!!!!!!!!!!

Ska ta en låååång vaaaarm dusch, får ju inte bada tyvärr för infektionsrisken. Såren har ju inte läkt riktigt än, kliar nåt grymt.

Kände att det blev lite gnälligt idag men det behöver väl oxå ut så....

Nä in i duschen å bli lite varm, tjillevipp!!

Tidigare månad - Senare månad

Om mej


Gjorde en gastric bypass operation den 11/1-11 och har berättat lite om vägen till ett lite smalare liv.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<<
Januari 2011 >>>

Bloggar jag följer

ankanplankan.wordpress.com

hea71.bloggplatsen.se

bypassoperation.blogg.se

imsavimsas.blogspot.com

mygastricbypassoperation.blogg.se

alladessaliv.blogg.se

lenalindberg.bloggplatsen.se

eela.bloggplatsen.se

besöksräknare

Min gästbok

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

RSS

Besöksstatistik

viktgradering


Ovido - Quiz & Flashcards