babsan22

Alla inlägg under januari 2011

Av Barbro Åberg - 26 januari 2011 17:01

Fiskgratängen funkade jättebra, få se om champinjoncrepsen går lika bra!

Har fixat klart tvättstugan oxå så nu kan jag luta mej tillbaka och bara softa. Så skönt, känner mej lite sliten idag av nån anledning.

 

Och förresten du som kanske eventuellt läser min blogg, släng gärna in en kommentar eller två ibland. Ett glatt hejarop eller bara ett tjingeling. Jag blir glad vilket som.

 

Nu ska jag äta klart i lugn och så vi höres imorgon igen.

Av Barbro Åberg - 26 januari 2011 12:14

Åter hemma efter min lilla tripp till Vicke i Norrköping.

Vaknade med huvudvärk men de e bara att bita ihop.

Väckte barnen och åt frukost med dom innan dom stack till skolan och jag tog direktbussen till Fridhemsplan. Hade inte ens tillräckligt med kuponger för min resa upptäckte jag när jag klev på men blinkade lite med ögonfransarna så fick jag åka med..hehe

In till St Göran för att ta bort mina agraffer(plåtstygn), gjorde lite ont, och sen träffade jag dietisten efter det. Fick lite nya matlistor att följa.

När jag skulle åka hem igen så tog jag blå linjen till centralen (trodde jag, ja). Just idag och just vid den tiden jag åkte så stängde dom av spåret mellan rådhuset och centralen för att dom ska jobba med citybanan så det va bara traska iväg till centralen by foot. Tog sin lilla tid...

Välmotionerad och lite trött fick jag äntligen sätta mej på pendeln hem.

Nu har jag värmt lite fiskgratäng till lunch, ska bli riktigt gott att få äta riktig mat, äntligen!!!!!

Sen ska jag slappa lite innan tvättstugan och en prommis med Millan och hunden.

Over and out!!

Av Barbro Åberg - 25 januari 2011 11:05

Ja idag är det sista dan på flera saker.

Sista dan för att bara dricka mina måltider, sista dan innan agrafferna tas bort och sista dan hos Vicke för jag åker hem idag, tyvärr.

Har haft det riktigt skönt, skoj och mysigt. Igår kom vi aldrig i säng. Vi snattrade till halv 1 innan Vicke gick in till sej och la sej och sen snattrade vi lite till så klockan va väl runt 1 när vi väl somnade.

Nu sitter Vicke och skriker på Mo för hos sitter inte still vid sin kloklippning. Skulle inte jag heller göra..;)

Och så snöar det. Vart tog den fina solen från igår vägen..?

Nä nu ska Vicke färga mitt hår så bye for now!!

Av Barbro Åberg - 24 januari 2011 09:47

Måndag morgon, solen skiner.

Idag ska Vicke på jobbintervju så vi gick upp vid 8 för att hinna göra oss vackra, iallafall behöver jag lite tid för en sån sak. "Ätit" frukost och duschat så nu är man som ny igen.

Sitter här med min "goda" shakemellis. Ska bli såååååååå skönt att bli av med dom. Lovar att jag inte kommer sakna dom ett smack...

Längtar nästan till onsdag så man får börja med lite mer normal kost, förvisso mosad men ändå riktig mat, ska bli gott.

Saknar tacos, kroppkakor, potatisgratäng med en smaskig köttbit, stekt potatis med bacon och ägg mmmmmmmmmums!

2 dagar kvar..hehe.

Av Barbro Åberg - 23 januari 2011 16:53

Idag har jag åter mätt och vägt mej samt fotograferat.

gått ner ett halv kilo men tappat sammanlagt 26 cm runt allt.

Har även lyckats ta mej med tåg ner till Vicke i Norrköping, jättekul att träffa henne igen. Det var väldigt länge sen!! Ska åka hem på tisdag för på onsdag ska jag till St Göran för att ta bort mina agraffer. Ska bli skönt för det kliar nåt så grymt.

Nu ska jag umgås så bye for now!!

Av Barbro Åberg - 22 januari 2011 16:13

Det finns både fördelar och nackdelar med helg. Fördelen är att hela familjen är hemma och man hinner umgås.

Nackdelen är att man är uppe senare på kvällarna och automatiskt sover lite längre på dagen så redan innan man vaknar så ligger man redan efter i matschemat!!

Tänkte nästan senarelägga middan lite så jag hinner få i mej ytterligare en mellis innan det är dax för soppan, vilket idag blir gulasch. Frågan e hur hungrig och sugen man e vid middagstid då..! Annars kanske jag kan va uppe lite senare och ta 3 mellis efter middan istället för 2. Undrar om det spelar nån roll..?

Av Barbro Åberg - 22 januari 2011 10:10

Pratade som sagt med dietisten igår och det verkar inte som att jag gör så jättefel för jag har gått ner 1 kilo igen. Skönt! Kändes ett tag att man gjort op helt i onödan...

Har börjat frysa igen så det är väl ett gott tecken! Kall ända in i märgen. Bara äta vidare 398 ggr/dag och klä på sej mer vartefter man fryser. Tofflorna som Pethra gjorde blir iallafall välanvända.

Av Barbro Åberg - 21 januari 2011 14:47

Pratade med dietisten idag för jag hade lite frågor.

Hon sa att det var helt normalt att man stog still och gick ner i etapper. Hon tyckte jag hade gått ner mycket redan eftersom jag gått ner 5 kilo sen op.

Får väl hoppas att det startar snart igen med lite fler kilon på minussidan...

Om mej


Gjorde en gastric bypass operation den 11/1-11 och har berättat lite om vägen till ett lite smalare liv.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<<
Januari 2011 >>>

Bloggar jag följer

ankanplankan.wordpress.com

hea71.bloggplatsen.se

bypassoperation.blogg.se

imsavimsas.blogspot.com

mygastricbypassoperation.blogg.se

alladessaliv.blogg.se

lenalindberg.bloggplatsen.se

eela.bloggplatsen.se

besöksräknare

Min gästbok

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

RSS

Besöksstatistik

viktgradering


Ovido - Quiz & Flashcards