babsan22

Alla inlägg under september 2011

Av Barbro Åberg - 16 september 2011 17:19

Sådana här veckor skulle jag kunna ha varje vecka med samma lön. Jobba 2 dagar och va ledig 5, helt okej!!

  Imorgon ska jag stänga på jobbet, d.v.s åka ner och plocka ihop allt bröd och slänga i frysen, räkna kassorna, göra ny växelkassa, räkna av tårtor och bakelser, kolla att allt är avstängt, stängt och låst. Sen när det är klart ska jag åka till mamma så ska jag ut och plocka svamp på söndag.

  Alla säjer att det är mycke svamp och att trattisarna har börjat komma. Trevligt!! Hoppas att jag hittar en del så man klarar vintern.

  Ska vi fortsätta min lilla semestervistelse??


      Här sitter vi och spelar kort och dricker efes och lite drinkar.

    Poolen i solnedgången och sen hotelldelen med dubbelrum.

  Här sitter vi "hemma" hos Micke och Millan och spelar kort, mycke kort blev det!!

    Min vackra pepparkaksunge och familjen utanför bungalowen.

Av Barbro Åberg - 15 september 2011 16:09

Har varit ganska lugnt. Så här lugnt har dom inte haft på hela tiden jag varit borta. Riktigt skönt att ha en soft börjardag.

  Annars har det inte hänt så värst mycke idag. Solen skiner iallafall men lite kyligt.

Andreas får skippa karaten idag eftersom han avslutade medicineringen imorse. Inte börja för tidigt.


            Här är vi på ett ställe som heter Ada-land, ett vattenland med massor med rutchkanor, pooler och annat. Låg 5 minuters gångväg från hotellet.

Jag, Emma och Mikkis gjorde även fotbad med fiskar. Lite läskigt!!

  Börjar få lite mer färg än när jag kom.   

Av Barbro Åberg - 14 september 2011 17:40

Snodde ett recept från Ankanplankan på fisk med bacon och purjolök och det var suveränt gott. Alla var nöjda och vill ha det igen. Missade förvisso ruccolan men det var nog bara jag som saknade den.

    Gott gotti gottgott! Helt klart återkommande. Vill nån ha recept så hör av er så gärna.

  Idag har jag varit på VC 2 gånger. Först med Andreas för att kolla om det stog rätt till i öronen, vilket det gjorde. Och sen på e.m så var jag med Emma som även hon har öroninflammation men "bara" på ett öra så nu är det kåvepenin som gäller i 5 dagar.

  Nu ska jag snart till tvättstugan och tvätta upp semesterkläderna. Jättesugen!! Eller inte. Imorgon är det tillbaks till jobbet.


      1a bilden ser ni vattenparken som fanns på hotellet.

2a bilden så ser ni stranden med dess vågor, grymt salt vatten.

3e bilden så står jag i restaurangen och tar solnedgången. Man såg verkligen när solen försvann och sen blev det snabbt mörkt. Vid 8 var det kolmörkt.

    1a bilden så är vi på väg till middan

2a står barnen på rad, Mikkis, Emma, Andreas och Alex.

Av Barbro Åberg - 14 september 2011 11:22

.. med att väcka Emma vid kvart över 6 (ingen sovmorgon för mej inte) för tio över 7 hade hon tandläkartid för att laga ett litet hål.

  Lämnade av henne vid bussen och sen hem för att äta frukost med Andreas.

  Ringde försäkringsbolaget och fixade den biten klart och nu är vi hemma igen efter vårdcentralbesök. Hans öron såg jättefina ut och ingen rodnad var kvar. Vi ska fortsätta med medicinen även imorgon men sen är allt klart. Boka tid med husläkaren om ett återbesök om 8 veckor för att kolla att det fortfarande ser schysst ut.

  På VC möter jag Millan med båda barnen. Visade sej att även dom har öroninflammation. Emma har oxå klagat över ont i örat så jag får se om det blir att gå på jourtiden med henne. Hon ringde och sa att hon var på väg hem från skolan. Äta lunch när hon kommer.

Av Barbro Åberg - 14 september 2011 09:31

från jobbet p.g.a att Andreas fick dubbelsidig öroninflammation i lördags när vi var där nere så ville jag gå till läkaren idag så dom får kolla hur det ser ut i öronen på honom. Ska ta med alla konstiga medikamenter oxå så läkaren får se vad han får för något.

  Så har jag ringt försäkringsbolaget så vi får tillbaka pengar för läkarbesöket. Det var inte billigt!!  322 euro = 3008 kronor!! Hutlöst!!

Nåja nu har jag fixat det så nu ska jag anmäla till försäkringskassan oxå att jag är hemma så ska Adde få medicin och sen ska vi gå till VC och sätta oss en stund.

  Lite fler bilder:

    Våran första middag. Mycke vattenmelon blev det.

  Onsdagens resa in till Kusadasi med besök på marknaden.

  Mats tjatade om en riktig döner kebab hela flygresan ner men tyckte nog inte att den var sååå speciell.

    Micke och Millan, Jag och Mats sittandes på en bar och väntade på våran förbeställda taxi tillbaks till hotellet. Ja självklart drack vi Effes!!

Av Barbro Åberg - 13 september 2011 20:02

Känns lite konstigt att imorse när man klev upp så var det klarblå himmel och ungefär 30 grader varmt och nu är man hemma i regnrusk och 15 grader. Höll på att frysa ihjäl när vi var på Maxi och handlade. 

Tänkte under dagarna som följer slänga in lite blider så att ni får va med på mina sköna semester.


 

 Förväntansfulla och bleka på väg ner.

  Första vyn ut genom fönstret. En liten bit av vingen.

  Första bilden av Turkiet på väg ner för landning på Izmirs flygplats. Där väntade en bussfärd på 1 timme och tjugo minuter.

  Våran "bungalow". Två sängar rakt in, dubbelsäng första höger med garderob och garderob och badrum med toalett andra höger.

   Första ölen nere vid stranden. Sittandes under tak. Micke, jag och Millan badade i havet men inte Mats. 


Av Barbro Åberg - 5 september 2011 16:25

Nu har jag då åter igen semester. Allt är nerpackat och klart. Ska bara ta bort nagellacket från tårna och sätta på nytt så jag blir fin.

Hittade ett par finare byxor på KappAhl åt Andreas som jag fick slänga med i Millans tvätt så dom hinner torka oxå.

  Steka ägg till mackor som vi ska ha i bilen till Arlanda och så köpte jag drickyoghurt till barnen och nyponsoppa till mej och Mats.

  Som ni kanske förstår så tänker jag inte vara online under en vecka men återkommer med bilder efteråt. Skickar en sista bild och säjer syns sen!!   

 

Av Barbro Åberg - 4 september 2011 20:53

Äntligen är alla kalas över för den här gången. Allt har gått bra men det tar på krafterna.

  Hade tvättstuga oxå idag så nu är allt tvättat men tyvärr inte nerpackat för en del grejer var inte torra så det gäller att komma ihåg imorgon att de ska med. Andreas badbyxor bl.a så han skulle nog inte bli glad om dom var kvar hemma. Passade på att tvätta foppisarna oxå så dom är rena och fina. Imorgon blir det smörgåstårta till middag för oss vuxna och pannkaka till barnen, utom Emma för hon skulle oxå ha smörre.

  Vattna alla blommor, steka ägg till äggmackor, plocka ur kylen och slänga soppåsen och sen är jag nog klar med allt (hoppas jag!!).

Det värsta är att vi ska åka hemifrån kvart i 4 på morgonen. Kommer va helt stenad!!

  Nu ska jag hoppa in i duschen och sen läsa lite bok. Natti natti!!

Om mej


Gjorde en gastric bypass operation den 11/1-11 och har berättat lite om vägen till ett lite smalare liv.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Bloggar jag följer

ankanplankan.wordpress.com

hea71.bloggplatsen.se

bypassoperation.blogg.se

imsavimsas.blogspot.com

mygastricbypassoperation.blogg.se

alladessaliv.blogg.se

lenalindberg.bloggplatsen.se

eela.bloggplatsen.se

besöksräknare

Min gästbok

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

RSS

Besöksstatistik

viktgradering


Ovido - Quiz & Flashcards