babsan22

Alla inlägg den 5 september 2012

Av Barbro Åberg - 5 september 2012 20:52

Arbetet har flytit som vanligt utan överraskningar.

Blev kycklingwok till middag.

Sen skulle jag och Mia iväg och träna cirkel men när vi kom dit så tappade vi sugen och gick ut på promenad i solen istället, mycke skönare och mer behövligt för båda två. Riktigt skönt men tidvis småkyligt på vissa ställen.

  När jag kom hem så gled jag i min one-pice så kokade jag ägg och öppnade en makrillburk. Skar en halv tomat, lite gurka samt purjolök. Nu blir det en kopp kaffe. Sen natti natti!

Av Barbro Åberg - 5 september 2012 20:39

4 portioner

400 g räkor utan skal

4 port. ris, gärna basmati

½ purjolök

1 msk riven ingefära

2 morötter

1 zuccini

1 msk olivolja

2 tsk curry

2 tsk sambal oelek

3 ägg

1 lime


1. Tina räkorna

2. Koka riset enl. anvisning på paketet.

3. Skölj och skiva purjon tunt. Skala och riv ingefäran. Skala och skiva morötterna tunt.

   Dela zuccinin och skiva den.

4. Stekt purjo, morot, zuccini, ingefära i oljan tillsammans med curry och sambal. Tag hälften av

   sambal om ni inte gillas så hett.

5. Tillsätt riset och låt fräsa tillsammans i 5 minuter.

6. Knäck i äggen, rör om lite och fräs tills de stelnat.

7. Pressa saften ur limen.

8. Krydda med soja och smaka av med lime och salt. Vänd i räkorna innan servering.

Om mej


Gjorde en gastric bypass operation den 11/1-11 och har berättat lite om vägen till ett lite smalare liv.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Bloggar jag följer

ankanplankan.wordpress.com

hea71.bloggplatsen.se

bypassoperation.blogg.se

imsavimsas.blogspot.com

mygastricbypassoperation.blogg.se

alladessaliv.blogg.se

lenalindberg.bloggplatsen.se

eela.bloggplatsen.se

besöksräknare

Min gästbok

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

RSS

Besöksstatistik

viktgradering


Ovido - Quiz & Flashcards