babsan22

Direktlänk till inlägg 1 juli 2012

Helgens bravader!

Av Barbro Åberg - 1 juli 2012 20:54

Fredagen bytte jag med Kiia så jag slutade tre istället för halv 5.

Hem, duscha, fixa kläder och smink sen vänta på Mats. Han var hemma vid tio i 4, hoppade in i duschen så vi var klara vid kvart över. Ner till 16.37 tåget in mot stan för att möta upp Micke och Millan för att ut och käka och sen spela lite biljard. Hamnade som mellanläge på vampire lounge. Riktigt trevligt drinkställe på Östgötagatan på söder. Vill man bli lite bladig på en milkshake ska man gå dit. Vilka drinkar!! Bara färska råvaror. Vill du ha lite frukt i så mixas eller muddlas färska bär och frukter.

  Blev asmätt av min shake så det var bra att ta en promenad till biljarden. Spelade lite drygt en timme och sen for vi hemåt. Var hemma runt 12 så det blev inte så sent.

  Lördagen börjades som vanligt med melodikryss och ringa mamma.

Efter det så åkte jag och Patrick till ÖB i Södertälje för att inhandla diverse engångsartiklar till söndagens konfirmation. Ingen lust att diska!!

  Hem och drog ihop en rabarberkaka och sen hämtade jag smörgåstårtor på jobbet och sen Emma vid kyrkan, dom hade genrep!

Till middag åkte vi till Salem och åt på thairestaurangen. Gott och mycke mat så det blev doggybag som vanligt till mej till matlåda.

  Söndag blev tidig för Emma skulle till kyrkan redan klockan halv tio för att repa. Mats skjutsade dit henne medan jag plockade ihop det vi skulle ha till fika samt kokade kaffe.

Åkte till kyrkan vid halv 11. Kollade Emmas konfirmation i 1,5 timme.

  Hem igen, solen sken fortfarande. Såg lovande ut eftersom vi tänkt sitta ute.

4 smörgåstårtor gick nästan åt. Hade kokat korv till de som inte åt smörre.

Räckte till Mats matlåda och middag till alla utom mej. Jag åt pasta med sås som var kvar från veckan. Blir lite för mycke fett med massa smörgåstårta.

  Innan middagen blev det lite soffläge med en film. Lagom underhållning, höll på att somna!

Efter middag gick vi ut i pergolan och satte oss en stund. Lite skönt avkopplande till solen gick i moln. Blir kallt på en gång då. Var är solen och värmen?? KOM HIIIIIIIIIT!!!!!!!!!!!!

  Nu är det fotboll på dumburken så jag tror jag ska gå och kräkas lite. Lite lätt allergisk mot sport!

 
 
Ingen bild

pethra

1 juli 2012 21:29

Vad roligt att det gick bra med konfirmationen :)

Barbro Åberg

2 juli 2012 16:10

Tack! Jodå det gick bra och Emma var mycke nöjd! ;)

 
Annika

Annika

2 juli 2012 11:00

JAAAA äntligen är fotbollen över :-DDD
och du...det finns ingen värme här heller...om nu det var någon tröst?! Kram

http://www.ankanplankan.wordpress.com

Barbro Åberg

2 juli 2012 15:57

Skönt att det sportevenemanget är över men snart börjar tyvärr nästa!! OS!
Tja vad ska man säja om värmen..??
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Barbro Åberg - 5 november 2012 20:11

Har verkligen lagt av mej med att skriva. Min dotter skäller på mej för att jag inte sätter in några bilder. Vet inte vad det skulle vara för nåt med tanke på att det inte händer nåt i mitt liv.   I fredags åkte vi ut till mamma och hamnade hos min...

Av Barbro Åberg - 28 oktober 2012 14:48

Nu var det väldigt länge sen igen jag vet. Händer ju inte så mycke i mitt liv just som finns att skriva om.   Var och hämtade Andreas och en kompis i fredags på Heron för dom hade varit på bio. Passade på att gå in på XXL och kollade efter vinter...

Av Barbro Åberg - 13 oktober 2012 13:56

Gårdagskvällen var mycke trevlig och showen var bra, maten var okej. Christer Lindarw är fan i mej en av Sveriges vackraste kvinnor! :) Idag kommer Hillsen och vi vuxna ska först på bio och sen ska vi äta raclette. Raclette är som en bordsgrill...

Av Barbro Åberg - 12 oktober 2012 06:27

Idag blir det personalfest. Vi ska på Hamburger Börs och kolla AfterDark. Ska bli riktigt trevligt. Synd att det ska ätas så sent. Min mage brukar packa ihop om jag äter efter 7. Nåja finns väl toa även där!! Och imorgon kommer Hillsen. Vi ska för...

Av Barbro Åberg - 8 oktober 2012 18:41

Åkte som sagt ut till mamma i fredags och stannade till lördag. Blev bjuden på isterband och stuvad potatis. Såååå gott! Ingen här hemma är jättefötjusta i det så mamma och jag brukar äta det när vi är själva!    På lördagen var vi ut i skogen ho...

Om mej


Gjorde en gastric bypass operation den 11/1-11 och har berättat lite om vägen till ett lite smalare liv.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Bloggar jag följer

ankanplankan.wordpress.com

hea71.bloggplatsen.se

bypassoperation.blogg.se

imsavimsas.blogspot.com

mygastricbypassoperation.blogg.se

alladessaliv.blogg.se

lenalindberg.bloggplatsen.se

eela.bloggplatsen.se

besöksräknare

Min gästbok

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

RSS

Besöksstatistik

viktgradering


Ovido - Quiz & Flashcards